vrijdag 6 mei 2011

6 mei 2011

Vandaag verdere voorbereidingen getroffen.
Heb het boek De Engelen van Jacobus uitgelezen. Dit is een mooi boek. Een reisverslag van 2 mensen pastoor Ben Engelbertink met zijn broer Henk die de voettocht naar Santiago de Compostella hebben gelopen vanuit Enschede. Het boek is extra interessant omdat het de wandeling van de dag beschrijft en ook de geestelijke, sociale en politieke stromingen van Europa door de eeuwen heen.
Heb deze week een tent gekocht, slaapzak, matras en allerlei andere zaken.
Voor enkele minuten geleden het boek gekocht van het Jacbspad Uithuizen Hasselt. Deze tocht ga ik binnenkort maken ter voorbereiding op de eigenlijke wandeling die ik zal starten vanuit Maastricht.
Daar is het idee geboren aan het einde van het Pieterpad die ik heb gelopen.
Mijn voornemen is om het eigenlijke Jacobspad te gaan lopen vanaf april 2012 en de komende periode te gebruiken als voorbereiding. Iedere dag ongeveer 25 km lopen.

2 opmerkingen:

Sally Nahumury zei

Hallo Bert,
Wat een mooi blog en leuk om je verhalen te lezen. Ben vandaag begonnen om je te 'volgen' ;-)

Succes!

pelgrim zei

Sally ik merk via Max ook dat je mijn blog volgt. Ook via hem hoor ik hoe het met je gaat. Ik wens je veel succes met alles ook met het oppassen in het huis.
Groetjes en bedankt voor je respons. Bert