dinsdag 10 mei 2011

Laat Loes maar lopen

Wat een leuk boek.
Enige tijd geleden sprak ik met een collega over mijn voornemen om op pelgrimstocht te gaan.
Ina Meekhof (de collega) zei, dat is bijzonder. Ik heb een boek liggen en doe er eigenlijk niets mee, maar dat gaat daar over. Ik stuur hem naar je op. Adressen uitgewisseld en ja hoor enkele dagen later lag het boek in de bus. Met een hele mooie kaart. Bedankt nog Ina. Heb ik ook al persoonlijk gedaan.
Dit is een boek dat gaat over de Bedevaarttocht van Delft naar Santiago de Compostela.
Loes Peschar heeft hem gelopen van 4 april tot 8 augustus 1996.
Het is geschreven als een dagboek. Heel leuk, kan er haast niet meer mee stoppen.
Veel zaken die ik tegen kom heb ik ook al gelezen in het andere boek. Last van de benen en veel trek in eten omdat je anders te veel afvalt. Te veel is niet goed maar afvallen kan geen kwaad voor mij.
Het valt me steeds weer op dat er zoveel over te lezen en te praten valt. Als je er over begint is het verbazing wekkend hoeveel mensen er iets van weten en erg leuke tips weten te geven.
In het boek "Engelen van Jacobus" wordt vaak geschreven dat er zoveel ontmoetingen zijn met mensen die als engelen overkomen. Nou ik ben er ook al een aantal tegen gekomen en ben nog niet eens begonnen.

Geen opmerkingen: