zondag 9 februari 2014

geluk

zondag 9 februari 
Wat hebben wij een geluk gehad met onze dagen op Vlieland.
Alle dagen mooi weer en nu gutst de regen bij bakken naar beneden.
En dan die wind. We hebben een vlag gekocht van Groningen in opstand.
Volgens mij is de vlag nu in opstand hij klappert aan de mast dat het een lust is.

Hij wappert er af en toe zo bij.
Het was gisteren heerlijk om Dick en JozƩ weer te zien.
We hebben heerlijk met elkaar gegeten en bijgepraat.
Zij overnachten in een B&B even verder op.

Dit is Aunty aan de Rengerslaan.
Ben heel benieuwd naar hun bevindingen.
Een poos geleden stond er een verslag van in het Dagblad van het Noorden.
En dat was bijzonder goed.
Vandaag gaan we nog even lekker koffie drinken en wellicht een hapje eten met elkaar en dan gaan Dick en JozƩ weer naar Venray. Wij maken ons dan op voor maandag. Ik moet dan als voorzitter naar een jaarvergadering en Max moet morgenochtend werken als vrijwilliger.
Zo komen we weer in ons ritme. Maar eerst nog even genieten van een mooie zondag.
Hier volgende spreuken van de afgelopen week.

Nait ale troanen kommen tou t haart oet. 
Dij aal doagen kouk et, krigt jank nour stoet
Veraandern is zulver, verbetern gold.

Dit zijn we weer. Leuk altijd om even te lezen en er over na te denken. 
Kijk je naar buiten en zie je de sneeuwklokjes bloeien. 
Staat er ook nog een mooi gedichtje over een sneeuwklokjes op de achterkant. 
Hij is van J v.d. Waal-Uden. 

Snijklokjes 
Dij lutje noakende wiefkes 
zai stonnen der ja zo wieskes 
mit nog wat snij op heur houd 
as n leste winterze grout 
heb ik nog blommen op t roet 
zai ludden toch de winter oet!

Nou hier zitten geen bloemen op de ramen van de vorst en er ligt ook geen sneeuw. De temperaturen liggen hier weer boven normaal en ik hoop dat er ook geen sneeuw en vorst meer komt.
Alles loopt al zo mooi uit......als de vorst nu toeslaat dan gaat het vast verkeerd.
Kan alles weer opnieuw beginnen.

Ter afsluiting een stukje Gregoriaans.  Dirigatur


Een fijne zondag wens ik jullie toe. De komende week bereik ik mijn duizendste blog en dan schakel ik over op Ć©Ć©n per week en dat wordt dan de volgende week zondag. 


Geen opmerkingen: