maandag 10 februari 2014

Druk

maandag 10 februari 
Het is hier druk, vandaar dat ik wat later ben als gewoonlijk.
We hebben trek in Hollandse Hachee en dat vergt enig voorwerk.
Dus de runderriblappen gekocht en in stukjes gesneden en aangebraden en vervolgens de uien, knoflook, de rode wijn en de laurier, kruidnagel en jeneverbessen er bij en nu staat het op te sudderen. Straks er nog wat champignons bij en een paar appels met een plakje ontbijtkoek en dan nog even weer laten sudderen en dan is het klaar.
Het ruikt hier al heerlijk in de keuken. En dat op de vroege ochtend.
Maar ja je wil wat en dan moet je ook wat.

Op de dagkalender las ik een stukje met als titel:

ZO KIN t:
1. Hai let ter gain gras over gruien (hai pakt zoak vot aan).
2. Hai is zo wies, hai kin t gras greuien heuren (zegd van ain dij slim wies is).
3. Hai is op zien leste gras (dij leeft nait laank meer). 
4. 't Is goud grasweer (gruizoam weer)
5. 't Regent gras en aindaaier (gruizoam weer)

En nu snel aan de slag voor mijn vrijwilligerswerk.
Een jaarvergadering voorbereiden die we vanavond hebben.
Moet nog wat dingen op een rij zetten om als voorzitter goed beslagen ten ijs te komen.
Daarnaast moet ik nog een paar afspraken maken om met mensen hun uitvaartwensen door te nemen.
En zo ploeg ik voort.

Dat alles onder het genot van een kopje koffie de heerlijke geuren van de Hollandse hachee en welluidende klanken van..........

Ja een heerlijk stuk van Mozart....zijn fluit concert nr 1 in G major.
Ik wens jullie allemaal een genoegzame dag toe. 

Geen opmerkingen: