woensdag 28 september 2011

vrijwilliger

Vrijwilliger zijn, ik weet niet wat het is. Ben maandag begonnen als vrijwilliger en moet nu op woensdag een beetje weten hoe het is. Las een gedichtje over vrijwilligers die luidt als volgt.

Vrijwilligers waar zijn jullie te vinden toch ?
Want wij en velen met ons zoeken ze nog.
Maar ze zijn heel moeilijk aan te komen,
heeft iedereen tegewoordig een betalende baan genomen ?
Als vrijwilliger verdien je dan wel geen geld,
maar veel dankbaarheid en dat is wat voor mij telt.
Iets te betekenen voor je medemensen,
dat is iets moois om je toe te wensen.
Alleen doordat er niet veel meer bijkomen,
wordt er van die er wel zijn, veel tijd in beslag genomen,
en vele handen maken licht werk,
samen staan we dan ook sterk.
Dus denk er eens over na, het is altijd voor een goed doel,
en dat geeft je nu juist dat fijne gevoel.


Ik ben benieuwd hoe het gaat. Het programma voor 2012 is weer binnen en na deze week zal ik eens bekijken wat ik volgend jaar ga doen. 2012 wordt wel een heel druk jaar. De toch naar Santiago en dan ook nog het vrijwilligers werk. Nou het moet volgens mij in te passen zijn. 

Geen opmerkingen: