zondag 30 juli 2023

genieten

 zondag 30 juli 2023 

Genieten dat is het maar ook wennen.....de gehoorapparaten. Ik luister nu stukken beter naar de muziek en vooral het verkeer is beter te horen waardoor ik me hopelijk ook veiliger voel. De klokken thuis....we hebben er vier klinken zo mooi. Dat heb ik nooit geweten zo helder. Nou de komende week ga ik alle mogelijkheden uitproberen en dan even de bevindingen en ervaringen bespreken. 

Verder was het de afgelopen week echt genieten. Van de regen dat alles weer mooi groen wordt en dat ik niet verder kon met het knippen van de heggen. Even rust. 

Het was ook weer genieten bij het bezoek aan mevrouw Helder in Assen. En woensdag was het geniet om samen met de buurvrouw te lunchen in het Eemshotel te Delfzijl. 

Donderdagmiddag was het ook genieten bij broer en schoonzus in Stadskanaal.


En zo hebben we ook genoten van het bezoek aan de dierentuin in Emmen. We hadden nog kaarten van de vriendenloterij en die moesten we voor het eind van de maand gebruiken. Dus dat is dan de afgelopen maandag geworden. 

Dit was ons derde bezoek en we hebben genoten van de planten en de dieren en ook van de bezoekers. Het was apen kijken maar ook mensen en je verbazen. Maar de olifanten waren ook geweldig om te zien. We zijn met de Q-liner gegaan en dat was al een feestje. Want boven in zo'n dubbeldekker is prachtig. Hij ging ook niet over de gebruikelijke wegen en we hadden een Broezz'n kaartje gekocht wat maakt dat je voor € 12,50 de hele dag kan reizen door Groningen en Drenthe. Aan te bevelen. 

En zo zijn we weer bij een nieuwe week. 

Vanmiddag dienst in de kerk, ik verwacht veel aanloop want in de regionale krant stond de expositie op de voorpagina. Dus laat het publiek maar komen. 

Zomerexpositie 'Kleurenpracht'

Laurinda dos Santos-Lucas heeft haar belangrijkste werken ten toon gesteld: schilderijen van wol en naaldviltwerk (waaronder ‘het meisje met de parel’ en een prachtige pauw in 3D).


Toegang gratis (maar vrijwillige gift wordt zeer op prijs gesteld). En zoals gebruikelijk: koffie / thee en ‘iets lekkers erbij’ zijn als vanouds aanwezig!








De komende week gaan we op bezoek bij Elly een oud collega en gaan we met onze auto naar de garage. Is al weer een jaar oud. 
Ik sluit af met een liedje van 
The three jacquets 'T Autootje





LocatieKolham: Kerk Kolham
TijdZondag 14:00 - 16:30 uur
PrijsToegang gratis


Geen opmerkingen: