zondag 31 januari 2021

geweld

Zondag 31 januari 2021

Geweld ja dat is gepleegd de afgelopen avonden. Het was niet normaal zoals "mensen" tekeer gingen.

In steden als Eindhoven, Breda, Nijmegen, Haarlem, Amsterdam en Rotterdam.

 Maar in veel meer steden. Het is moeilijk om foto's daar van op internet te krijgen. Maar hier is dan een foto en eigenlijk hoef ik ook geen foto's te plaatsen zo verschrikkelijk ging het te keer. Jammer. 

Als je het ergens niet mee eens bent, oké maar om zulk geweld en zelfs plunderingen het is niet normaal. 

Maar de eerste strafzaken zijn al geweest en die liegen er niet om. 
Gelukkig maar. 
Nu afwachten wat er verder gebeurt. 
Ik heb alle respect voor de burgemeester van Rotterdam die een schitterende en treffende toespraak hield. 
Verder was het de hele week in allerlei praatprogramma's met "deskundigen" die precies weten hoe het allemaal moet en ook waar het van komt. Ik wil het eigenlijk niet meer zien. Volgens mij komt het ook door de enorme onvrede die er heerst in Nederland onder een groot deel van de bevolking. 
Maar ja nu doe ik ook uitspraken alsof ik een deskundige ben. 
Dus laat ik dat maar niet verder doen. 
Deze spreuk komt wellicht goed van pas. 

We zijn maandag naar het vliegveld Eelde geweest. Daar hebben we een flinke wandeling gemaakt en gelijk een paar vliegtuigen gespot die van Schiphol aan kwamen vliegen om daar te parkeren. 
Want vliegveld Eelde wordt/is een parkeerplaats van de KLM. 
Als gewone sterveling kom je er niet dichter bij, maar het was wel een mooi gezicht. Het leverde ook veel verkeersopstoppingen op en we hoorden van mensen ook veel bekeuringen vanwege foutparkeren. 
Wij hadden na bijna 10 km een frisse neus en zijn weer naar huis gegaan. 
Dinsdagmiddag zijn we op bezoek geweest bij Dick en Enna en dat was weer heel gezellig. 
Donderdag hebben we 20 km gefietst en ook een frissen neus gehaald want het was behoorlijk koud. 
Vrijdagmorgen heb ik om 7 uur boodschappen gedaan en dat doe ik al een aantal weken achter elkaar en dat bevalt goed. Alle vakken goed gevuld en vrijwel geen klanten in de winkel. 
Mooi op tijd alles in huis en opgeborgen. 
Max heeft vrijdag 2 keer de huisarts bezocht. 1e keer om te bekijken hoe het ging met de medicatie verandering en de 2e keer om de oren uit te laten spuiten. 
Beide bezoeken hadden een goed resultaat. 
Vrijdagmiddag zijn we op bezoek geweest bij de overbuurman om even met hem te praten over het overlijden van zijn broer en van alles en nog wat. 
Verder heb ik veel gebakken en hier en daar uitgedeeld om te proeven, want als wij dat zelf allemaal opeten dan groeien we dicht en dat is nu niet de bedoeling. 
Zaterdagmiddag zijn we naar de crematie plechtigheid geweest van de vader van mijn neef zijn vrouw. 
Ze wonen nog maar kort in de provincie en genoten zo van al het moois wat deze provincie te bieden heeft, maar helaas het mocht niet lang duren voor hem. 
Margreet had een mooie foto van haar vader op facebook geplaatst en die heb ik hier maar geplaatst. 
Het was een waardig afscheid met mooie woorden die gesproken zijn. 
Alles was netjes geregeld en waren blij dat we geweest zijn. 
Voor Margreet en Gerard is het wel even wennen, er ontstaat een grote leegte.
Dat werd ook mooi verwoord op de rouwkaart. 
Een lege stoel, een leeg gevoel. Moeizaam verder gaan en moedig wennen gaan. 
Een ander leven, aan hem en ons gegeven. 
Mooie woorden en zo gaat het leven weer door. 
We zijn na deze plechtigheid nog even naar het kerkhof gereden om daar een kaarsje aan te steken bij mijn ouders en nog even de andere familieleden bezocht. Heb me voorgenomen om in het voorjaar het graf van mijn opa en oma op te knappen, die kan wel een opknapbeurt gebruiken. 
En dan de komende week. Er wordt winter verwacht. Met wat horten en stoten zal koning winter komen is de verwachting. 
Nou ik ben benieuwd. Zit er niet op te wachten, maar aan de andere kant wil ik ook wel weten hoe het gaat met onze warmtepomp en of die het allemaal aan kan. 
Tot op heden gaat het allemaal prima, maar bij temperaturen van min 5 en nog lager is het afwachten. Volgens de installateur geen enkel probleem, en daar moeten we dan maar op vertrouwen. 
De komende week hoop ik toch echt dat het allemaal rustig blijft en dat wij weer een paar stappen kunnen zetten met het op orde brengen van onze administratie. 
De brief om belasting aangifte te gaan doen is al binnen en dat hebben we snel op orde denk ik. 
Moeten nog een paar dingen uitzoeken en dan kunnen we het opsturen. 
Ik sluit af met een foto van een paar jaar geleden en ben benieuwd of het een herhaling wordt. 
Als afsluitend lied heb ik gekozen voor 

Una furtiva lagrima gezongen door Placido Domingo.



Geen opmerkingen: