zondag 17 januari 2021

sneeuw

 zondag 17 januari 2021

Sneeuw dat zal er komen. Het is er gekomen en het ziet er mooi uit. Maaaaaaar vandaag gaat het ook al weer weg. En dat vind ik niet erg. Ben helemaal geen liefhebber van die troep. Geeft een hoop werk en ongelukken. Maar voor die mensen die het wel leuk vinden, geniet er even van en dan is het voorbij. 


Dit was vijf jaar geleden. 
Maar hoe het nu is? Zal ik volgende week laten zien. Heb wat technische problemen. 
Gelukkig het kabinet is opgestapt. 
En zo hebben ze ons steeds wat voorgehouden. 
De rijken zijn steeds rijker geworden en de armen steeds armer. Het is toch erg dat  een welvarend land als de onze zoveel mensen naar de voedselbank laat lopen. Het lijkt wel de tijd van de bedeling. 
Maar de dames in heren op het plus hebben daar helemaal geen oog voor. Weten helemaal niet wat er aan de hand is. Dat zien en merken ze niet in hun ivoren torentje. 
Meneer Wiebes ook stapt per direct op. Wat een flapdrol zeg. Heeft er nooit wat van gebakken en nu het hazenpad kiezen. Ook nog met een zielig verhaal. Nou hij kan me wat.  

Die club van list en bedrog mag nog even aan het werk en dan is het hopelijk afgelopen. 
Maar ja wat krijgen we er voor terug. Ik denk dat het niet veel beter is. 
Want heel Nederland kiest waarschijnlijk toch weer voor die VVD en nog erger PVV. 
Bah wat een land zo. 
Maar goed alles nog beter dan in Amerika met die idioot aan de macht die allerlei rare fratsen uithaalt.
Ik ben benieuwd hoe hij de aftocht blaast. Of zouden ze hem er uit moeten slepen. 
Maar ik heb gehoord dat hij niet naar de inhuldiging wil omdat hij presidentieel afscheid wil nemen met het regeringsvliegtuig en zo naar zijn nieuw onderkomen gebracht wil worden in de tijd die hem nog rest. Nou ze moeten hem er met een boevenwagen weer weg halen en op Alcatrasz opsluiten. 
Mooi eiland en geen internet ter beschikking stellen en laat hem daar maar wegrotten. 
Maar dan, wat zal er gebeuren, ik hoop dat hij zijn verstand laat werken. 
Ach en zo gebeuren er allerlei dingen. Ik ben weer begonnen met de zalf voor de huidkanker. 
Mijn gezicht begint al aardige vlekken te krijgen en pijnlijk te worden. 
Maar goed het spreekwoord zegt " het moet eerst lelijk worden voor het weer mooi wordt".
En dat gaat lukken, maar even door de zure appel heen bijten. 
We gaan weer een nieuwe week in en zullen kijken wat die brengt. Wij vermaken ons wel thuis en af en toe een rit met de auto en wandelen. Donderdag ga ik met Max naar het ziekenhuis. Hij moet voor een onderzoek en ik ga hem brengen voor de deur van het ziekenhuis en dan ga ik rijden. Als het klaar is dan stuurt hij een app en haal ik hem weer op bij de voordeur. Ja normaal zou ik meegaan maar dat mag nu niet met dank aan de CORONA. Die we nog lang niet kwijt zijn. Hier in de omgeving is nu de Engelse variant uitgebroken en het grijpt als een razende om zich heen. 
Wij gaan nu voorlopig helemaal nergens meer op bezoek. Jammer maar voor de veiligheid lijkt ons dat een goede beslissing. 
Ik zou vrijdag a.s. naar de kapper maar ja dat kan niet doorgaan. Dus nog maar even wachten. 
Het is niet anders/ 
Zo weer genoeg geschreven. 
Ik wens jullie allemaal een fijne week toe en hoop dat jullie er wat van maken. 
Groetjes. 
Ik sluit af met Orfeo ed euridice gezongen door Andreas Scholl. 




Geen opmerkingen: