zondag 1 november 2020

meevaller

 zondag 1 november 2020

Het viel mee. Zo snel als de pijn kwam zo snel verdween hij ook weer. Ik kwam zondagmorgen van bed en toen viel het al mee. Na een paar dagen een rekverband om de voet en enkel en alles is weer in top vorm. Dus waarschijnlijk is het een heftige spierverkramping geweest of iets dergelijks. Maar ik loop weer goed. Wil een ieder die gereageerd heeft en mij beterschap wenste hartelijk bedanken. Daar heb ik de snelle genezing mede aan te danken denk ik. 


Heb de afgelopen week dan ook weer het nodige werk verricht. Allereerst de boom voor het huis versierd met lichtjes. In deze donkere tijden kunnen we 's avonds best wat licht gebruiken. Was ook een oproep van een persoon uit het dorp om lichtjes in tuin en huis aan te doen. nou ik heb er gehoor aan gegeven en ik moet zeggen het staat leuk. 


Ja en dan was het gisteren Halloween en kwam het spook ook nog even langs. 


Woensdagochtend heb ik samen met Bea de bloemen verzorgd in de borg. En woensdagmiddag zijn we naar mijn broer en schoonzus geweest die waren 43 jaar getrouwd en dat wilden we toch even ondersteunen met een bezoekje. Dat was ook mogelijk gezien de Corona. Was gezellig en ik hoop dat hun huwelijksbootje nog jaren mag varen. 


Donderdag konden Max en ik onze griepspuit halen. Kreeg ik woensdag een mail dat ik niet kon komen omdat er te weinig spuiten waren. Ik was nog geen 70 en werd gevraagd niet te komen. Maar zo zijn we niet getrouwd dacht ik. Altijd ben ik geweest en nu iedereen zich in de broek schijt voor de Corona wil iedereen een spuit en kan ik niet. Na wat heen en weer gemaild hebbende werd ik wel toegelaten. We zijn zo ongeveer rond 12 uur gegaan en er was niemand behalve dan de medewerkers die ons de spuit hebben toegediend. Het was zo gepiept en tot op heden geen enkel probleem en ik hoop dat het spul mijn vrijwaart voor de griep. 


Direct daarna nog maar boodschappen gedaan. We verwachten zware tijden dus maar wat extra gekocht. Het virus is heel dichtbij. We hebben in de eerste ronde hier in het noorden vrijwel geen probleem gehad maar nu hoor je het overal om je heen. Dus als we straks niet de deur meer uit mogen hebben we in ieder geval voor een aantal dagen voldoende. Wilde de boodschappen thuis laten brengen, maar toen ik mijn boodschappenlijst klaar had en wilde aangeven wanneer het gebracht zou kunnen worden werd me duidelijk dat ik ongeveer anderhalve week moest wachten. Nou dan begeef ik me maar weer op pad. 


Zaterdagmiddag heb ik gewerkt in de borg en heb ik de hele middag achter de kassa gezeten. Mijn collega heeft me veel geleerd wat ik moet en kon doen. Ben er weer veel wijzer van geworden. Een mooie opsteker was dat we een schilderij hebben verkocht uit de expositie die net was geopend. Het was een mooi schilderij en de koper had er hele mooie herinneringen bij. Verder viel me op dat het heel erg druk was, we hebben ons dan ook geen moment verveeld. Op een bepaald moment kwam er iemand vragen wat er toch te doen was omdat de parkeerplaats helemaal vol was. Nou het was mooi weer en een ieder wilde genieten van het park in zijn mooie herfstkleuren. 

En dan is het vandaag 1 november...Allerheiligen...... volgens katholiek gebruik moeten dan de graven netjes gemaakt worden en klaar gemaakt voor 2 november Allerzielen. Dat gaan we dan ook doen. 


De plantjes staan in de auto nog even wat potgrond er bij en een paar handschoenen en dan op naar Stadskanaal. 

De komende week is het niet zo heel erg druk. Woensdagmiddag ga ik naar Bea om voorbereidingen te treffen voor de kerstpracht versieringen in de borg. 


Verder gaan we wellicht even een tour maken in de auto door de omgeving. 

Dat hebben we de afgelopen week ook nog een keer gedaan trouwens. Even in de auto een ritje door noord Groningen en de Eemshaven. 

Ook nog even genoten van ons dorpsrandpark met zijn mooie kleuren. Dit is onze voortuin. Hier genieten vele mensen volop van. 


Wie weet waar we de komende week belanden, 

Ik wens jullie een gezonde en fijne week toe en sluit af met een stuk van Händel Where you walk. Gezongen door Andreas Scholl



Geen opmerkingen: