zondag 25 oktober 2020

gevallen

zondag 25 oktober 2020

Gevallen.....ja dat ben ik gisteren. Ik werkte in de borg en vergat een tree van de trap en lag aan de voeten van twee bezoekers. Snel op gestaan en ik voelde niets. Dus dacht ik dit is met een sisser afgelopen. Thuis gekomen ging het nog helemaal goed maar later op de avond kon ik haast niet meer lopen. Op dit moment schrijf ik mijn blog even vooruit het is nu bijna 23 uur zomer tijd. De klok gaat straks een uur terug en dan lig ik op bed om 23 uur. Maar zelfs in ruste is het erg pijnlijk. Kan amper lopen. Heb een stok gepakt. Ben erg benieuwd hoe de nacht verloopt en ik morgenochtend de wereld in kijk in de wintertijd.


Heb een drukke week achter de rug. We zijn eerst maandag naar het verpleeghuis in Heerenveen geweest om daar een evaluatie te hebben over de tijd dat Max zijn broer daar heeft gelegen. Vervolgens zijn we wat gaan eten in het centrum van Heerenveen hebben nog wat rond gereden en toen weer naar huis. Het was een goede manier om de zaak een plek te geven. Achter ons laten kunnen we niet maar we hebben het wel allemaal nog een keer in ons op kunnen nemen. De omgeving het huis en verzorging enz. 


Dinsdagochtend kwam de firma Ratering om de vloer te isoleren. Geen idee hoe lang dit ging duren. Ze waren keurig op de afgesproken tijd en rond 11 uur was alles klaar. Wij hebben de zaak opgeruimd en rond 12 uur was het net of er niets gebeurt was. Viel ons dik mee. Nu afwachten of we het ook in de stookkosten kunnen merken. Het voelt nu al een stuk warmer aan. We wachten af. Ik heb alle respect voor die mensen om het zware en vuile werk wat ze doen. Na ons moesten ze nog naar twee klussen. Dat alles op 1 dag. Maar die waren minder groot dan de onze vertelde een medewerker.  


Woensdagmiddag heb ik bloemen geschikt in de borg en ik zou naar borg Nienoord om de Groninger scheurkalender in ontvangst te nemen maar dat is afgelast vanwege de Corona. 




"s avonds zou ik naar een bloemschikcursus.....maar helaas afgelast vanwege de Corona. 

Donderdagochtend ben ik naar de borg geweest om daar samen met twee andere collegae een rondleiding te verzorgen voor ongeveer 40 asielzoeker kinderen. Twee collegae in de borg en ik met een groep door het park. Wat was dat leuk om te doen. Ik heb genoten en later vernam ik de kinderen ook. 


Direct daarna ben ik naar de huisarts geweest voor mijn bloeddruk en mijn gezicht. De bloeddruk was best goed en voor mijn gezicht heb ik een zalf gekregen om het wat te vergemakkelijken. Het voelt net of er een plak op ligt die ieder moment kan knappen. Door die zalf wordt het wat soepeler. 

Vrijdag zouden we een aantal oud collegae op bezoek krijgen en ik zou voor hun koken. Maar dat is ook niet doorgegaan vanwege de Corona. Ik ben 's morgens nog even naar de borg geweest om wat zaken door te nemen ter voorbereiding op mijn werken op zaterdagmiddag. Ben er ruim een half jaar niet op deze manier geweest en in deze tijd is er veel veranderd. Dus ik ging zaterdagmiddag vol goede moed daar naar toe. Alles goed begonnen en vervolgens loop ik de trap af en vergeet een tree en daar lag ik. 

Vandaag maar even kijken wat wijs is......wellicht een foto.....maar ja of dat lukt in deze tijd met Corona we zullen zien. De rest van de week niet veel gepland dus wat dat betreft alle mogelijkheden. Hoop dat het allemaal meevalt. 

Ik wens jullie allemaal weer een fijne week toe en blijf a.u.b. gezond. Tot volgende week. 

Ik sluit af met liedjes uit de jaren 50 toen ik geboren ben. 



Geen opmerkingen: