zondag 29 november 2020

gewerkt

zondag 29 november 2020

Gewerkt ja dat heb ik. Veel in de tuin en in en rond de borg. 

Allereerst zijn Max en ik gaan wandelen in het park van de borg, want ik moest daar de geraniums weghalen. De oude stronken was geen gezicht meer en had nog hele mooie in de tuin staan. Die heb ik er uit gehaald in de potten gezet en vervolgens even laten wennen in de serre. De oude heb ik de koppen uitgehaald en opnieuw gepoot en die zullen binnenkort wel wortel schieten en dan heb ik over een paar maand weer mooie nieuwe plantjes. Want in de oude keuken in de borg moeten geraniums staan.

Ik hoop dat ze er dan zo weer uit gaan zien. 
Door de verbouwing en alles wat er tijdens die verbouwing is gebeurt zijn de geraniums er niet best door heen gekomen. Maar goed alles is weer achter de rug en deze aanpak geeft hoop. 



Maandag en dinsdag stonden veel in het teken van werken in tuin en huis. 
Dinsdag ben ik eerst naar de kapper geweest. Kon er geen kant meer mee op. 
Ik ben iemand die onder de douche vandaan komt een handdoek door mijn haar en klaar is Kees. 
Maar ja als het te lang wordt dan wil dat niet en moet ik allerlei kunstgrepen toepassen om er nog een beetje fatsoenlijk uit te zien. 
Gelukkig wist de kapper er wel weer raad mee en kan ik nu weer simpel mijn haar fatsoenneren. 
Woensdag heb ik met Bea de bloemen gedaan in de borg. We hebben 's middag daarvoor genomen. 
Want het was heel veel werk, omdat er geen bloemen meer stonden vanwege de Corona. 
Dus dat was aanpoten om de 16 stukken te maken, maar dat is weer gelukt.
Donderdagmiddag heb ik gewerkt in de borg om daar de gasten te verwelkomen en dat was druk, want de avond er voor was er een uitzending van Binnenste Buiten aan de borg gewijd en dat heeft veel mensen aangezet om eens de borg te bekijken en de tuinen. Alles zat mee, mooi weer en in de borg was ook alles weer top voor elkaar. Zelf heb ik tussendoor nog wat dingen bekeken en uitgeprobeerd voor de aankleding met de kerst. Dan gaan Bea, Nanny en ik een aantal ruimte inrichten en daar hebben we een plan voor gemaakt die we nu verder uitwerken. 
Daarover later meer.


Allerlei voorbeelden en ideeën vliegen ons door het hoofd. Het moet voor 19 december klaar zijn. 
We gaan er a.s. vrijdag al mee beginnen om de kerstbomen op te tuigen. 
Vrijdagmiddag hebben we bezoek gehad van broer en schoonzus dat was weer heel gezellig. Zaterdagmiddag heb ik weer gewerkt in de borg en dat was ook druk. Eerst alle aanmeldingen opgeschreven vervolgens een hek gerepareerd die was vastgelopen en daarna een aantal mensen in de borg begeleidt die daar foto's wilden maken. 
Een echtpaar was 40 jaar geleden getrouwd in de borg en die wilden nog even een paar foto's maken. 
De vrouw had een shirt aan met opschrift hij is al 40 jaar mijn man en hij had een shirt met zij is al 40 jaar mijn vrouw. Maar dan in het Gronings. 
De kinderen hadden het allemaal heel leuk verzorgd. 
Verder heb ik nog wat tijd gehad om te kijken hoe de kerstversiering verder moet. 
In het weekeinde werken we altijd met 3 personen en deze keer was ik de overloop. 
Vandaag hebben we een rustige dag en maken we ons op voor de komende week. 
Dinsdagochtend worden we om 10 uur verwacht in het Groninger museum voor een bezoek aan de tentoonstelling over de Rolling Stones.

Daar verheug ik me erg op. 
De rest van de week moeten we nog een invulling aan geven. In ieder geval moeten de bollen geplant en de boel een beetje winter klaar gemaakt worden in de tuin. 
De kerstboom is inmiddels al geland in de serre en heeft daar een mooi plekje gevonden. Het optuigen gebeurt na sinterklaas.


En ja over sinterklaas gesproken het is verschrikkelijk hoe daar over geruzied wordt. 
Ik denk dat de langste tijd heeft geduurd dat we dat kinderfeest nog kunnen vieren. 
Het wordt ook spannend hoe we de resultaten zien over ons energieverbruik. We hebben inmiddels een volle maand achter de rug. De komende dagen krijgen we te maken met nachtvorst en kunnen we zien hoe alles verloopt. Tot dus verre zijn we heel tevreden. 
Vrijdagmiddag ga ik weer werken in de borg en tuigen we de kerstbomen op en zaterdagmiddag ga ik weer werken in de borg. 
Zo is de komende week al weer aardig gevuld. 
Ik hoef me niet te vervelen. 

Ik hoop dat jullie dat ook niet meemaken dat je een vervelende dag hebt. Maak er wat van houdt moed en vier sinterklaas. 
Daarmee besluit ik deze keer mijn blog. Een hele fijne sinterklaas toegewenst. 
Hier volgen wat sinterklaas liedjes. 



Geen opmerkingen: