zondag 15 november 2020

gezellig

 zondag 15 november 2020 

Gezellig ja dat was het bij Dick en Enna op de koffie/thee. We hebben altijd wel wat te bespreken. 


Weer een bewijs van dat je er zelf wat van moet maken. 



We hebben gefietst en het gezellig gemaakt in en om het huis. Het advies was ga niet op bezoek en zorg dat je de drukte ontloopt. Ik moet zeggen dat dit goed lukt.


Ik ga de boodschappen doen rond 7 uur 's morgens en dat bevalt goed. Verder doe ik wat inkopen van groente en fruit bij de plaatselijke boer en dat gaat 1 op 1 dus dat is ook geen probleem.


 

Woensdag hebben we Sien op bezoek gehad. We hebben weer gezellig bijgepraat. 

's Avonds was het Sint Maarten. Het is altijd afwachten wat er komt. Geen snoep maar een euro hebben we gegeven. En er zijn 9 kinderen geweest. Had een tuintafel voor de deur gezet met wat lichtjes er op. 

Ach en dan moet je ook nog opletten. 
Leg ik de munten in het mandje en denkt één van de kinderen dat het chocola is en steekt het gelijk in de mond. 

Donderdag en vrijdagmorgen ben ik bezig geweest met een verzoek van de borg om een bloemstuk te maken voor een trouwerij. Ik moest toen ik de vraag kreeg gelijk denken aan een hart en twee ringen en die heb ik thuis gemaakt en in het stuk verwerkt. 


Ook dat is weer gelukt. Het werd zeer op prijs gesteld. 

En zo hobbelen we de week weer door. 

Geen borg.......want die is dicht......geen zwemmen.....want het zwembad is dicht....enz. enz. 

TV met Corona.....of de verkiezingen in Amerika en daar wordt ik ook ziek van. 

Die Trump is compleet gek volgens mij. Als je toch de uitslag ziet en dan nog durft te zeggen dat je gewonnen hebt. Hoe gek ben je. Die man heeft dictatoriale trekjes....vandaar dat hij het ook zo goed kon vinden met die andere dictators. Ze moeten hem inmetselen.


De komende week zouden wij op Ameland zijn. Diverse locaties reeds in de agenda staan waar we zouden suppoosten. Maar helaas het gaat niet door. CORONA. Ja volgens meneer Trump bestaat het niet. Maar ik denk dat de commissie op Ameland een wijs besluit genomen heeft. Een dezer dagen zullen we de agenda wel ontvangen die we besteld hebben. Want die waren al gedrukt...O en wat hadden we een financiële meevaller. Het stookseizoen was zo voordelig dat we van de Eneco onze energieleverancier voor het afgelopen stookseizoen € 796,17 terug krijgen. Zo mag ik wel een eindafrekening ontvangen. 

Via mijn broer kreeg ik foto's van de Renneflat in Stadskanaal die afgebroken wordt en waar ik een poosje geleden de mooie schildering nog liet zien. Er is niets meer van over. De kunstenaar heeft er wel een prijs voor gekregen trouwens. 


Zo gaat het alles is van tijdelijke aard. 
Ik sluit af met een oudje die ik weer hoorde tijdens het maken van deze blog. 
Het is Nana Mouskouri met The White Rose of Athens. 
Een fijne week toegewenst. 




Geen opmerkingen: