zondag 6 december 2020

voorbereidingen

zondag 6 december 2020 

De voorbereidingen zijn in volle gang. We hebben de eerste bijeenkomsten gehad over de aankleding van de borg rond de kerst en vrijdagmiddag hebben we (Bea en ik) de eerste kerstbomen al opgetuigd. Alles is wel heel spannend hoe het zal gaan met de kerst. Dit in verband met CORONA. 

We hebben veel lichtjes in de boom gedaan.......mocht alles gesloten moeten worden dan ziet het er vanbuiten af in ieder geval mooi uit. Maar onze plannen voor binnen zijn ook heel mooi en we hopen met elkaar dat het ergste niet doorgaat.....de hele boel weer op slot. 

Dit is de boom in de Daagse kamer. 
De boom in de eetkamer heeft collega Lies gemaakt en die is ook prachtig. 
Maar thuis ben ik ook aardig bezig geweest. 



We hebben een boom 2 jaar geleden gekocht bij de Klimroos in Sappemeer. De mannen brachten hem vol trots en hij komt nog steeds van pas. Is inmiddels wel ruim 2 meter maar we vinden hem prachtig. 
Er moet nog wel wat gebeuren, maar dat laat ik nog wel zien in de komende weken. 
Hoogte punten waren er de afgelopen week genoeg. 
Maandag was een echte rustdag. Max en ik hebben beide 's middags lang uit in de stoel liggen slapen. Later op de middag hebben we Netflix gekeken, we zijn met the Crown begonnen en hebben de hele winter wel nodig denk ik om alles te bekijken. ongeveer 1 uur per dag. We zijn nu net bij de kroning van Elizabeth. Prachtige serie. 
Dinsdagochtend werden we verwacht in het Groninger Museum daar is de tentoonstelling over de Rolling Stones. Ik heb niet zoveel met die muziek maar het ging mij meer om de manier waarop dit was tentoon gesteld. Nou ik kan niet anders zeggen dan geweldig en ik ben ook getroffen door de muziek en hun levensfilosofie. Max vond het ook prachtig en we hebben afgesproken om nog een keer te gaan en dan ons nader te verdiepen in het geheel. Er is veel te lezen namelijk en dat hebben we niet gedaan. 





Alleen buiten is al veel te zien. 
Binnen natuurlijk heel veel en zo prachtig. Een hele studio. En een paar maquettes van podia die ze hebben laten maken voor hun optredens. Het was overweldigend. 
Donderdag heb ik weer voor het eerst sinds lange tijd gezwommen. Het was druk in het zwembad maar wel lekker om even weer flink bezig te zijn. a.s. donderdag weer. 
Vrijdagmiddag de kerstbomen opgezet in de borg. Zaterdagmiddag gewerkt in de borg en hier en daar wat aanpassingen gedaan. Dan vandaag....ach even rustig aan doen en knutselen voor de versiering in de borg. Kijk dit ben ik aan het maken. 
Het plan is dat deze aan een koortje in de kinderkamer komen te hangen. 
De komende week zullen we verder wat bezoekjes afleggen en bezoek ontvangen en ga ik woensdagmiddag de bloemen doen in de borg met Lies en vrijdagmorgen ga ik werken in de borg met Jeltje. En zo vliegt de week weer voorbij. Ik moet zeggen dat ik me geen minuut verveel. Max en ik wandelen als het weer het toelaat of fietsen of maken een ritje met de auto. Verder zijn we in en om het huis bezig en het gaat ons reuze naar de zin. 



Zo kreeg ik van de borg een mooie kaart toegestuurd met daar aan gekoppeld een waardebon van
 € 45,00 voor de geleverde diensten van het afgelopen jaar. Deze was te besteden bij de Boerderij. 
Omdat ik er toch werkte gistermiddag heb ik hem gelijk verzilverd en een heerlijke maaltijd meegenomen. En we hebben een hele gezellige sinterklaas avond gehad. De foto's hier boven laten een beetje zien hoe gezellig we het hebben. Met dank aan de borg en vooral de boerderij. 
Zoals jullie op de laatste foto kunnen zien staat de adventskrans op tafel en tegen alle regels in branden alle vier kaarsen. Maar ja het gaat dit jaar toch allemaal anders dus dan dit ook maar. Officieel hoort een adventskans 5 kaarsen te hebben en dat heeft deze ook. Maar je hoort iedere zondag een kaars aan te steken vier zondagen voor kerst begint het en met kerst branden dan alle kaarsen dus ook nummer 5. 
Maar hier branden ze alle vier al. 
Dit verhaal brengt me ook gelijk op de afsluiting van mijn verhaal. Ik beluister namelijk tijdens het computeren adventsliederen en vooral Handel heeft er nogal wat geschreven.  
O ja dat ben ik nog vergeten. Enkele weken geleden heb ik jullie op mijn blog de flat laten zien in Stadskanaal nou ik kan jullie vertellen hij is weg. 

Dit is ter afsluiting van deze week 
Veni Veni Emmanuel. 
Een hele fijne week toegewenst. 




Geen opmerkingen: