zondag 1 december 2019

te druk

zondag 1 december 2019 

Te druk......de hele week stond bol van de activiteiten.
Maandag zijn we naar het Academisch ziekenhuis geweest voor de ogen van Max. Die moesten gecontroleerd worden en één oog moest gelazerd. Het verliep daar zeer rommelig en al met al waren we rond 15.30 uur weer thuis. We waren al met de bus van 9 uur vertrokken en dachten zo om 12 uur wel weer thuis te zijn maar dat liep even anders en als Max niet een paar keer aan de bel getrokken had dan was het misschien wel nachtwerk geworden.
Dinsdag had ik een vergadering van Groei en Bloei en dat was productief en gezellig.
Na de vergadering vernam ik dat een nieuwe bewoner van het appartementen complex was overleden. Hij zou zijn intrek nemen samen met zijn vrouw en is achter het gebouw onwel geworden en overleden. Hij wordt morgen begraven.
Woensdag was bloemschikken met Lineke maar daar moest nog allerlei materiaal voor verzameld worden. Het is gelukt en dit is het resultaat.
Afbeelding kan het volgende bevatten: bloem
We hebben met elkaar veel geleerd en er plezier aan beleefd.
Donderdagochtend zou ik een rondleiding verzorgen door de borg. 13 personen en ze hadden alle tijd ik ook want het was een aangenaam gezelschap. Dus in de middag weer thuis. Vrijdagmiddag werken in de borg. Dacht het is vast rustig kan ik even met mijn collega bijpraten en het gezellig maken.
Een stuk van mijn notencake meegenomen en mis.........het was erg druk voor een herfstmiddag.
3 gasten uit Canada en 2 uit Engeland en wel 20 personen uit Nederland. Ieder had zo zijn of haar vragen en het liep allemaal goed maar ja van bijpraten is niets gekomen en het gezellig eten van de Notencake ook niet. Hij was heerlijk hoorde ik van een ieder die er iets van gegeten heeft en zag er ook mooi uit. Kijk maar.
Afbeelding kan het volgende bevatten: toetje en eten
Het was wel een heel werkje maar goed het resultaat was er ook naar. Gelezen tijdens het bezoek aan het AZG in een blad en dan is het leuk dat je een telefoon hebt tegenwoordig waar je foto's mee kan maken. Kun je het recept zo meenemen.
Zaterdagmiddag ben ik naar Ureterp geweest daar werd een bloemschik demonstratie gegeven door Hanneke Frankema. Van Midden Groningen willen we haar ook vragen om een demo te geven in januari van het komende jaar en dan is het altijd goed om even te kijken hoe ze het doet.
Nou van mij mag ze komen. Geweldig wat kan die vrouw mooi vertellen en dingen laten zien. Twee uur heeft ze ons onderhouden. Afbeeldingsresultaat voor hanneke frankema floral designer"
Zij maakt veel constructies waar ze dan bloemen in doet. Is Nederlands kampioen en gaat naar de Europese kampioenschappen. Ik verheug me op haar optreden.
Ja en toen kwam ik er achter dat ik mijn blog nog niet klaar had.
Was druk met het blad vrij maken van het dak de zonnepanelen en Max deed het gras e.d.
Toen de strijk weg werken en wat andere zaken en dacht ik aan mijn blog.
Dus gelijk maar begonnen.
Morgen gaan we naar Nieuwe Gein voor een congres van VVE belang. Als voorzitter van het bestuur van de VVE moet je daar ook wel heen maar ook naar de begrafenis vind ik. Maar de secretaris heeft met de familie gesproken en dus hebben we besloten om toch naar het congres te gaan.
We vertrekken uit Gasselte om 9 uur en hopen dan zo om 11 uur daar te zijn.
Het beloofd een hele informatieve dag te worden.
Er is veel te zien over bouw verbouw en allerlei zaken over warmtepompen, intercom apparatuur, lifttechnieken, riool renovatie enz. Maar er komen ook twee sprekers. Professor Hugo Priemus
De titel van zijn verhaal is: De Achtbaan van de woningmarkt.
En Guido Weijers komt die heeft een verhaal over: Een goed verhaal over geluk.
 Afbeeldingsresultaat voor hugo priemus" Afbeeldingsresultaat voor guido weijers"
Ik ben benieuwd naar hun lezing. Daarna gaan we eten in het restaurant van van der Valk in Zwolle.
Dat is ook een soort afscheid van het bestuur. Want per februari stop ik omdat het appartement is verkocht. En zo gaat het in het leven. Je pakt weer wat op en je laat weer wat gaan.
Ik sluit af met een mooi stuk die één van de medecursisten heeft gemaakt.
Afbeelding kan het volgende bevatten: plant en bloem
Zo gaan we richting kerst, Bea en ik zijn al druk en we beginnen woensdag al met voorbereiding om de borg in kerstsfeer te brengen. Vrijdag starten we bij Bea in de kelder en zaterdagmorgen is er een kerstworkshop en de rest van het weekeinde gaan we naar de borg om daar het een en ander te doen.
Het moet klaar zijn voor het weekeinde van 14 en 15 december want dan is er een kerstmarkt in en rond de borg. Ik wens jullie allemaal een fijne week toe. Groetjes.
Ik sluit af met piano muziek. kerstmuziek alvast. 

Geen opmerkingen: