zondag 1 mei 2016

Het is zover de Veranda komt er aan.

zondag 1 mei 2016
De verjaardag van onze buurvrouw........Cobie......    lang zal ze leven.
De komende week wordt het spannend.....de Veranda wordt geleverd.
Alles is in gereedheid, gras gemaaid, plantenbakken weg de werkers kunnen beginnen.
Ik hoop dat het dat wordt wat we er van verwachten. Minder zon in huis en er lekker onder zitten.
Het weer gaat meewerken is de verwachting dus we zullen zien.
Zo ziet het terras er nu uit. Ben heel benieuwd hoe het er over een paar weken uit ziet. Eind deze week de Veranda, maar dan nog de bestrating. 

Deze jongens moeten er uit en worden afgevoerd. Heb ze op marktplaats gezet om gratis af te halen. 
25 vierkante meter, maar ach daar heeft volgens mij niemand belang bij. 
Als alles gaat lukken dan wordt het een terras van grote tegels of het zelfde als thuis. 

Of dit 

Er hangt een prijskaartje aan en die moeten we nog even zien. Maar alles moet even zijn tijd hebben en als alles gaat zoals we bedacht hebben dan moet het geheel rond de Pinksteren klaar zijn. 
Het is weer een hele onderneming, maar goed als dit klaar is zijn we weer wat dichter bij een levensbestendige woning. 
Ik moet de laatste tijd steeds denken aan vier jaar geleden toen ik samen met Marleen liep in Spanje. 
Op 30 april 2012 liepen wij volgens mij in Burgos en heb ik daar nog iets geschreven over Koninginnedag. Heb zelfs op mijn blog de majesteit gefeliciteerd met haar verjaardag. 
Dit is die mooie weg die ik gegaan ben met veel herinneringen, gisteren heb ik nog op Facebook geschreven dat ik het nooit zal vergeten, tenzij Alzheimer om de hoek komt kijken natuurlijk.
Op 30 april 2012 heb ik in een parkje in Burgos dit perkje gefotografeerd met als onderschrift zelfs hier vieren ze Koninginnedag.
Ik kreeg van het genootschap van St. Jacob een nieuwsbrief toegestuurd en dan begint alles weer te leven. Hennie loopt momenteel de Camino del Norte langs de kust en stuurt mooie foto's en verhalen. Geweldig. Ter voorbereiding heb ik de film The Way gezien en ik ga hem binnenkort nog een keer bekijken. Voor degene die belangstelling heeft zet ik hem hier onder. 

 Het geeft zo prachtig weer wat je onderweg zoal kan zien en kan beleven. 
Ach ik hou er over op en ga zelf nog even verder mijmeren. 
Ik wens jullie allemaal een hele fijne week toe met mooi weer.....daar zijn we wel aan toe. 
Hier volgt een gedicht over de Camino. 


Waar de stem de stilte raakt
waar mijn tred de vrede smaakt
loopt de weg de einder langs
perspectief oneindigheid
roept de diepte “loop, loop maar door”
.
waar de heuvel zwaar mij  is
waar ik kost en krachten mis
ebben ook mijn baren weg
ochtend nevelen trekken op
roept de diepte “loop, loop maar door”
.
waar de zin mij achter haalt
waar natuur de stem vertaalt
leer ik zinnen brandend nieuw
zwijgend sprekend vergezicht
roept de diepte “loop, loop maar door”
.
waar de weg mij langer wordt
waar verleden wakker port
zie ik Gods en mensenhanden werk
ontzagwekkend zo dichtbij
roept de diepte “loop, loop maar door”
.
waar mijn reis mij vragen stelt
waar het antwoord verhaal vertelt
word ik mij door eeuwen, pad en Hem
herken ik jou in ons vervlochten
roept de diepte “loop, loop maar door”

waar onverharde berm ons leidt
waar de heuvel het dal bevrijdt
bindt verwondering aan elkaar
samen turend over evenaar
roept de diepte “loop, loop maar door”

waar onafwendbaar kruis ons staat
waar genade schuld ontslaat
smacht een wereld naar een stem
wereld die zijn atlas zoekt
roept de diepte “leef, leef in Hem”,

Ik vond hem wel mooi en moet vaak aan deze dingen denken. 
Ter afsluiting een lied over de Camino. 
Camino De Santiago The Pelgrim Song. 


,
.




Geen opmerkingen: