zondag 29 mei 2016

65

zondag 29 mei 2016 
Het is mijn oud jaars dag.

De oliebollen staan al op tafel.

 Morgen is de dag dat ik 65 jaar wordt.

Wat een tijd....zo kom je ter wereld in Winschoten

Het Sint Lucas ziekenhuis
Je groeit op in Veenhuizen
Veenhuizen (januari 2009)
ga je naar de lagere school in Stadskanaal

De hoofdmeesterswoning staat er nog de school is afgebroken.
vervolgens naar de LTS in Musselkanaal

Ook al afgebroken
Daarna weer naar Stadskanaal om daar de MTS te volgen.
Dit was het begin van de school.
 Na mijn schooltijd ben ik gaan werken in Groningen bij Vlietjonge een ijzer handel.
aan de Oosterhamrikkade...het pand is of wordt afgebroken en de handel is al jaren weg.
Hier hebben Max en ik elkaar leren kennen.
Vervolgens nog een half jaar bij Dikema staal en toen de grote overstap gemaakt om weer te gaan studeren voor Arbeidstherapeut.

Hier kwam ik voor mijn sollicitatie wat een gebouw wat een indrukken.
Lange tijd gewerkt bij het Psychiatrisch Ziekenhuis Dennenoord het latere Lentis en aan het einde van mijn werkzame leven nog gewerkt bij Visio.

Nu al weer 5 jaar met pre pensioen en hopelijk nog vele jaren met pensioen. Het is alle dagen genieten vooral sinds Max bij me is komen wonen. We genieten alle dagen. Natuurlijk is er wel wat en hebben we onze ups en downs maar we komen er altijd uit. We vullen elkaar geweldig aan.
Het leven is een feest en hopelijk blijft dat nog jaren zo.
Als je zo terug kijkt in vogelvlucht dan is er al veel weg, afgebroken en veranderd.
Ik zelf ben ook in verval.....het rimpelt en het is allemaal niet meer zo soepel, maar voor mijn leeftijd voel ik me nog flink en kwiek. Kan het huis samen met Max nog goed onderhouden, we houden de tuin bij, we wandelen, fietsen en genieten van alles. Ons huis is goed ingericht en voorbereidt op de toekomst. Wat willen we nog meer.
Mijn pensioen laat nog even een half jaartje op zich wachten maar met een appeltje voor de dorst zal dat ook wel weer lukken. Ik wens de regering veel wijsheid toe met deze roverij ze zullen daar in Den Haag wel weten waar ze met het geld heen moeten.
Ik geniet nog alle dagen van mijn vrijwilligerswerk bij de Fraeylemaborg en afgelopen dinsdag hebben we een leuk dagje uit aangeboden gekregen van de Borg directie. Het was een fijne dag om met elkaar te beleven. Paleis Het Loo en de stad Deventer zijn door ons onveilig gemaakt en ik heb mezelf beloofd daar snel even weer naar toe te gaan.
Maar eerst gaan we morgen mijn verjaardag vieren en dat doen we de volgende week zondag ook nog een keer.


Luister de laatste tijd nogal eens naar Sportify en daar hoorde ik laatst een leuke potpourri van Johnny Jordaan
nostalgische liedjes en ja ik voelde me weer helemaal thuis en vooral de walsmuziek.

Groetjes een fijne week en tot volgende week zondag. 


Geen opmerkingen: