zondag 5 juni 2016

Krüller-Müller

Zondag 5 juni 2016
De vorige week was de titel 65 en dat had dus betrekking op mijn 65e verjaardag.
Ik ben op die dag erg verwend. Heel veel kaarten, telefoontjes, mailtjes en Facebook berichten.
Max had het huis opgevrolijkt het was een feest de hele dag.
 Dit stond in de gang toen ik van bed kwam en op het raam een grote poster.
Ik hoop dat deze spreuk bewaarheid wordt. Op dit moment voelt het wel zo.
's morgens kwamen mijn twee tantes en ooms dit zijn de twee nog levende zussen van mijn moeder. Zij vonden het zo bijzonder dat ik 65 werd en wilden graag persoonlijk langs komen.
Dit heb ik zeer op prijs gesteld. 's middags kwamen nog de nicht van Max met haar man langs altijd leuk en Janny was er de hele dag. Verder geen bezoek gehad omdat we...Max is 14 juni jarig onze verjaardagen voor de familie vanmiddag vieren met een etentje. Dat wordt ook vast gezellig.
Na de verjaardag hebben we dinsdag alles netjes gemaakt en heb ik iedereen bedankt voor de felicitaties en kaartjes en hebben we een hotel geboekt in Beekbergen.
Hotel Het Veluwse bos.
Woensdag zijn we dan ook op tijd vertrokken en hebben voor we ons intrek namen in dit hotel het Krüller Müller museum bezocht. Dit ligt midden in het park de Hoge Veluwe. Dus wij hebben de auto geparkeerd en zijn vervolgens met een wit fiets naar het museum gefietst. Leuk geregeld en een mooie rit gemaakt.

Het is al prachtig die entree.
We hebben het museum zelf en de prachtige beeldentuin bekeken. Het was genieten.
Jammer dat er zoveel schooljeugd was die in de beeldentuin zo vervelend waren.
Ze gooiden steeds rugzakken om de beelden en die werden er dan weer van afgescheurd en ik vreesde het ergste voor de beelden.
Zo stonden er een hele boel op een rij. Zag er prachtig uit maar ja de jeugd kon het niet laten.
Vervolgens zijn we nog naar het jachtslot Sint Hubertus gereden en hebben daar een kopje koffie gedronken aan de rand van de vijver.
 Het zat er prachtig maar wel erg warm.
Dus hebben we maar de auto gepakt en ons intrek genomen in het hotel.
Na een heerlijke maaltijd hebben we nog een wandeling gemaakt door Beekbergen en zijn vervolgens gaan slapen.
De volgende ochtend een heerlijk ontbijt genomen en op stap naar het Openlucht museum Arnhem/.
Na een rondje door en rond het museum hadden we een indruk en zijn we gaan lopen.
ImageEr was zoveel te zien en dit was een originele boerderij uit Beerta. Zelfs een roggeveld was aangelegd en het was een feest van erkenning.
Dat was dit helemaal want het was al zeker veertig jaar geleden dat ik hier geweest was. Mooi om al die dingen huizen en diverse inrichtingen te mogen zien. Een melkfabriek was helemaal weer opnieuw hier opgebouwd maar helaas niet te bezichtigen. Had ik graag gewild, want mijn vader is hier vaak naar toe gereisd om spullen te brengen toen hij nog werkte voor de OZMI in Winschoten een melkfabriek. De directeur van die fabriek was ook directeur eigenaar van de fabriek die nu in dit museum staat. Geweldig ..........
Dit was zeker voor een herhaling vatbaar, want we hebben nog lang niet alles gezien.
En laten we eerlijk zijn € 16.50 entree maar nu niets omdat we een museumjaarkaart hebben.
Dat is nog te doen om nog een keer te gaan. Doen we zeker in het najaar.
Voor vrijdag en zaterdag riep de Borg of ik daar wilde werken en dat heb ik dan ook met plezier gedaan. Leuke mensen ontmoet en gesproken. Een ieder inclusief ik geniet van al dat moois.
A.s. dinsdag gaan we uit met Max zijn oud collegae dan is het een ouderen dag. We gaan met busladingen vol richting Giethoorn. Ben erg benieuwd hoe dit gaat. Volgende week verhaal ik daar wel over.
Het was een feest rond mijn 65e verjaardag, het was een feest van herinneringen in de musea en in Beekbergen. Max had hier vroeger met zijn ouders een vakantie doorgebracht en ik ben er een paar jaar geleden geweest met de Zonnebloem voor een doe vakantie. Heel vroeger zijn we hier met mijn ouders geweest om te kamperen. Mijn broer en ik in een puntdak tent en mijn ouders sliepen in de auto.
  Een scoda en zij languit in de achterbak. Het was geweldig.
Vrouw die de camping bestierde maakte zich zorgen om mijn broer en mij of wij het niet koud zouden krijgen, maar dat viel reuze mee er was goed voor ons gezorgd. Dit was genieten.
Alles kwam weer boven het was een stukje nostalgie voor ons beide.
Nu een nieuwe week met nieuwe ervaringen en uitdagingen.
Mag weer een rondleiding verzorgen voor twintig personen door de borg. Heb me gisteren nog maar eens extra goed ingelezen. Dus dit moet gaan lukken.
Ik ben met pensioen....daar is een leuk lied over geschreven en gezongen en veel uit dit lied doe ik dus wel........en hoop het nog jaren te doen en vooral niet achter die geraniums zitten.
Het lied is "Het pensioen lied" Wie moet er gaan zitten achter de geraniums? Kon hem niet in dit blog gevoegd krijgen dus heb ik hem maar even apart gezet. Omdat ik hem zo leuk vond. Hij wordt om 8.30 uur gepubliceerd. Groetjes en tot de volgende week.