zondag 3 augustus 2014

zwembad

zondag 3 augustus
Het is al weer augustus en we hebben nog steeds mooi weer. Temperaturen tussen de 25 en soms 30 graden een zonnetje er bij en dat is genieten. We genieten dubbel, want onze buren hebben hun huis en haard aan ons toevertrouwd en dat betekent dat we een zwembad tot onze beschikking hebben.
Het is ook wat werk maar dat weegt niet op tegen de voordelen. "s morgens na het ontbijt nemen we een duik en 's avonds neem ik vaak nog een duid en dek hem af.
Gisteren hebben we het bad goed onder handel genomen en volgens de instructies alles gedaan en dat kun je ook zien. Hij is kraak helder en de komende weken kunnen we weer genieten.
Dit is toch een prachtig bad.
Je kunt nu maar beter niet naar de TV kijken, het is allemaal treurnis. Als ik zie hoe mensen met elkaar in gevecht zijn en hoe mensen moeten lijden. De maag draait me om. Dan ga ik maar liever een baantje trekken. Even weg dromen in de zon en denken aan onze komende reis naar Lourdes.
Nog 4 weken en dan gaan we op stap. Maar voor die tijd moeten er nog allerlei zaken geregeld en afgehandeld worden. Soms vraag ik me wel eens af waar heb ik de tijd vandaan gehaald toen ik nog werkte. Maar dan corrigeer ik me gelijk weer. Toen deed je ook dingen die je nu wel doet. Zo zijn we donderdag een hele dag aan de rit geweest en hebben een bezoek gebracht aan een oom en tante van me in Zevenbergen. Mooi weer en een prachtige dag beleefd waar we met veel genoegen op terug kijken.
Heerlijk gegeten in Boswachter Liebosch bij Breda.


Hier hebben we heerlijk op het terras gezeten.....dit was genieten....we waren af en toe in de war en dachten steeds dat het zondag was. Vandaag is het even afwachten wat we gaan doen. Het weer is even in gezakt en dat betekent dat we vanmiddag wellicht onze fiets even pakken om een tochtje te gaan maken, maar dan moet het wel droog zijn. Anders wordt het een boek en lezen we nog een extra de krant van zaterdag.
Ik wens jullie allemaal een hele fijne zondag toe en een geweldige week. Groetjes

De Groninger spreuken.
n Goie wiend waait nait laank.
n Goie kop het honderd handen.
As zun op misbult schient, is staank zien daank.
Dij ainmoal rakt is nog gain schutter

Dit waren ze weer.
Nu weer een stukje gregoriaans. 
Dat was dan het Ave Maria. 
Tot de volgende week. 




Geen opmerkingen: