zondag 31 augustus 2014

Lourdes

zondag 31 augustus
Als je dit leest scheur ik door Nederland, België en Frankrijk richting Parijs.
Daar gaan we overnachting om maandag rond 8.30 uur weer in de Thalys te stappen richting Lourdes waar we rond 14.30 uur hopen aan te komen.

Daar aangekomen zoeken we ons appartement op.
Zénitude Hotel & Résidence l'Acacia Lourdes Dit ziet er goed uit volgens mij.
En het weer.......Voor de komende week steeds temperaturen van rond de 30 graden en geen bewolking. Dus dat beloofd veel goeds. "s nachts zijn het temperaturen van rond de 5 graden en dat is wel lekker moet ik zeggen.
We zullen zien hoe dit uitpakt en hoe het gaat met ons.
Ons dat betekent Janny, Max en ik zelf. Vrijdag ben ik geveld door een soort buitgriep en voelde ik mij totaal niet fit. Op tijd naar bed en zaterdag wat rustig aan gedaan. Vandaag met volle moed op stap. Ik heb er zin in en het lijkt mij heel leuk om even terug te keren in de voetsporen van 2012.
Ondanks de toestand in de wereld gaan we toch maar eens even die kant op. We moeten ons ook maar niet alles zoveel aantrekken. De mensheid weet af en toe niet hoe barbaars ze doet en op welke manier ze hun medemens de wil op moeten leggen. Praten uit naar van Allah of God is gemakkelijk er is toch niemand die kan zeggen maar "Hij"zei want er is geen contact.
Sommige mensen denken dat ze wel contact hebben, maar ik denk dat daar een stekje aan los zit.
Zo zei ik ook in Lourdes dat die Bernadette Soubirous waarschijnlijk psychotisch is geweest met haar verschijningen. Ik geloof dat nog steeds, maar ja wat maakt het ook uit.
Lourdes vaart er wel bij. Het is daar een toeristenindustrie van heb ik jou daar. Maar wel leuk om eens weer mee te maken.
Hier volgen dan de Groninger spreuken.
Doar geld prat, mout t verstand swiegen.
Ien hen zien snoavel het wirm gain recht. 
Gelus is: Sums bist doef, sums t standbeeld.
Dij n grode bek het, mout n braide rug hebben. 

Dit waren ze dan weer.
Vandaag geen Gregoriaans, maar het Maria lied geheel in het teken van Lourdes.

Ik wens jullie allemaal een hele fijne week toe.


Geen opmerkingen: