zondag 2 maart 2014

Paco de Lucia

zondag 2 maart 
Paco de Lucia een groot gitarist is ons ontvallen. Maar zijn muziek blijft behouden.
Voor wie het leuk vindt hieronder een paar nummers van hem. Zelf ben ik er helemaal weg van.
Zoals hij speelde maar ook de sentimenten die deze muziek bij me oproept.
Het was de afgelopen week weer helemaal normaal. De molen van de gezondheidszorg draait nog wel en dinsdag moet ik nog een inspanningsproef doen. Daarna zullen alle onderzoeken wel naast elkaar gelegd worden en weet ik meer. Maar ik voel me weer helemaal goed en heb allerlei leuke dingen beleefd.
Vanuit mijn vrijwilligerswerk en ook met allerlei uitjes. Vrijdagavond met een aantal oud collega's naar het Bronnenbad geweest en samen weer bijgepraat en lekker gegeten. Gisteren op verjaardag visite geweest bij tante Wip ze is 92 jaar geworden en had een mooie corsage op. Heel feestelijk allemaal en gezellig.
Kortom het gewone leven gaat hier weer zijn gangetje.

De kalenderbladen vliegen ook weer rond. En zo staat er al weer dat de lentemaand is begonnen.
Lentemaand  .....regenmaand.
Dat laatste hoeft van mij niet. De afgelopen week hebben we de tuin even flink onder handen genomen en voor het eerst gras gemaaid. twee dikke bakken vol kwamen er af. Alles loopt zo mooi uit en de krokussen en narcissen staan al in bloei.


Daar tussendoor scharrelt het roodborstje zijn kostje bij elkaar. Je kunt aan ze zien dat ze niet geleden hebben van de winter. Ach zo heeft volgens mij iedereen baat bij de afgelopen winter. Wij in de portemonnee veel minder stookkosten en de vogeltjes konden hun kostje makkelijk bij elkaar sprokkelen.
Nu even afwachten hoe de lente uitpakt.....het blijft een verrassing.

De spreuken op de kalender:
Rozen valen of mor stiekels blieven 
Eerst road, din doad 
t Duurste is nait aaltied t beste 

De winter is voorbij maar mocht je last hebben van Winterhanden of voeten...dan hier een tip:

Bie winterhanden en - vouten:
Wassen ien aigen wotter.
Twijmoal doags ienvrieven mit kaanverspiritus.
Boaden ien t wotter van kookte takken van spar. 
Winterhanden en -vouten ontstoan deur biezundere waarmteverschillen. Loat joen handen en vouten der langzoam aan wennen. 

Ik wens jullie allemaal een hele fijne week toe en bedankt jullie bij deze voor het meeleven en de berichtjes n.a.v. mij blogs over wat ik beleefd heb. Hoop dat ik zoiets niet nog eens moet meemaken.
Maar ja dat weet je nooit natuurlijk.

Ter afsluiting een gedichtje en een stukje gregoriaans.



Dit was het Quis Deus. Een fijne zondag en als je carnaval viert doe het rustig aan.
Groetjes 

Geen opmerkingen: