zondag 16 maart 2014

stemmen

zondag 16 maart
Denk aan woensdag en ga a.u.b. stemmen. Het is een voorrecht die we hebben gekregen en hebben bevochten. Veel succes.  
Het was de afgelopen week veel heen en weer naar allerlei centra voor onderzoek en gesprekken.
Maar tot op heden is nog niet duidelijk wat ik heb en gehad heb. Afgelopen woensdag ging het weer mis.
's morgens weer mijn geheugen kwijt. Ik was op dat moment alleen en werd er best wel nerveus van.
Tijdens een gesprek met de neuroloog is geen bijzonders ontdekt, nu wil hij graag een EEG laten maken en nu wacht ik op een oproep. Verder heb ik van de huisarts medicijnen voorgeschreven gekregen, die een beroerte en hartinfarct tegen moeten gaan. Volgens mij slaan ze aan en voel ik me er beter op.
Het is maar weer afwachten wat er de komende week gaat gebeuren.

Zo gaat het er ongeveer uitzien de komende week denk ik. Kijken wat dat voor beeld geeft.
Verder hebben we de afgelopen week niet zoveel bijzonders gedaan. Ben erg moe en heb veel gerust.
Dit is eigenlijk niets voor mij, het is tegen mijn natuur in. Het zal toch wel een oorzaak hebben....maar welke?
Daar zijn we naar op zoek. Tot zover weer mij toestand.
We hebben wel een leuk vooruitzicht. We gaan gezellig een paar dagen naar Vlieland met mijn broer en schoonzus. Daar kan ik me op verheugen. Alles is geboekt en geregeld.
Maar alle andere plannen hebben we even op een laag pitje gezet.
Eerst even weer duidelijkheid en vastigheid.
De komende week gaan we wat rommel opruimen en een paar bezoekjes afleggen.
We beginnen vanmiddag met een bezoek aan Jacob en Henny oud collega's van Max. Lijkt me heel gezellig.
Straks ga ik aan het koken.....altijd een leuk moment. Het wordt vandaag witlof met aardappels en rollade.
Met een heerlijk toetje na.  We nemen vandaag geen soep.
Als ik nu naar buiten kijk, regent het.....voor het eerst sinds lange tijd. Dit heeft ook wel weer wat.
Komt de tuin ook wel even ten goed. Ga de komende week ook de tuin wat bemesten.
Kan het gras nog groener worden.
De Groninger spreuken liggen te wachten....hier volgen ze:
Dat wat guster goud was, kin vandoag verkeerd wezen.
n Slak hoalt gain hoas ien.
Niks blift.

Dit waren ze weer.
Stond er op de achterkant van een blad een leuke spreuk die zo mooi de tijd van het jaar weergeeft:
Koale bomen stoan noakend te huvern in zun, winter is veurbie.

En zo is het, de winter is inderdaad voorbij. De afgelopen week was prachtig, mooie blauwe luchten en een temperatuur die steeds ver boven normaal was. De zonnepanelen hebben een top opbrengst gehaald voor deze tijd van het jaar. Ongeveer een 15 kwh per dag. Eigenlijk halen ze rond deze tijd zo'n 5 hooguit.
En zo gaan we een nieuwe week in met wat minder goede vooruitzichten. Af en toe wat regen en bewolking, maar volgens mij wel groeizaam weer. Ik wens jullie allemaal een fijne week toe en veel plezier.
Ik sluit af met een stukje Gregoriaans.
Het is vastentijd, dus daar hoort ook een passend lied bij: Ave regina caelorum.


1 opmerking:

Phil zei

Hoi Bert, Sterkte de komende tijd. Ik hoop dat de artsen zullen vinden wat je scheelt. Heb vertrouwen en blijf genieten!