donderdag 18 juli 2013

Stadskanaal

donderdag 18 juli 
We genieten in Stadskanaal, van het mooie weer, de tuin, het huis en de hond.
In de omgeving van Stadskanaal maken we mooie fietstochten en kopen onderweg allerlei spullen.
Vooral bessen en aardbeien. Die koken we voor een gedeelte weer en zo maken we een heerlijke vruchtenyoghurt en verwennen ons af en toe met een heerlijk ijsje.
De hond is af en toe ondeugend en dan maakt hij het weer goed door heel lief te zijn.
Tijdens de wandelingen zorgt hij voor de nodige lachwekkende momenten.
Staan er twee beelden van levensgrote honden bij een hek begint hij me toch te blaffen en denk hij dat het echte honden zijn. Of ziet hij een grote sprinkhaan, zet hij de poot er op en dan springt het beest weg. Ik weet niet wie de grootste sprongen maakte, maar hij vond het maar raar.
Gaat er weer op staan en wil hem dan opeten. Nou dat werd mij even te gek dus vooruit doorlopen was het commando en hij deed het met wat zachte aandrang.
Geweldig als je dan ziet dat hij voor het oversteken netjes gaat zitten en pas oversteekt als de baas het zegt.
Als beloning een koekje en hij doet alles.
Spelen dat hij kan, hij begint ondeugend te kijken en dan moet je oppassen want dan voert hij iets in zijn schild. Komt hij er aanzetten met een sierkussen of iets anders en dan hoopt hij op een achtervolging.
Loopt te schudden met de spullen en als je hem goed volgt dan krijg je het weer terug.
Kijkt hij nogmaals heel ondeugend en zit hij volgens mij als weer te bedenken wat hij weer uit kan spoken.
Ik vraag me wel eens af of een hond kan denken. Nou volgens mij deze wel.
We gaan er weer even tegenaan.
Een lekkere wandeling maken.
 Zo was Youp in vroegere tijden.

En zo is hij nu. Wat een pracht hond hé? Maar dit is zijn evenbeeld niet de echte, deze foto is van internet gehaald.


De spreuk van de dag klopt precies volgens mij:

Wees blij met het leven, want het geeft je de kans om lief te hebben, te werken, te spelen en naar de sterren te kijken. 

Geniet van de dag en tot morgen.

Geen opmerkingen: