dinsdag 2 juli 2013

cursus uitvaartwensen consulent

dinsdag 2 juli
Het was gisteren een zeer interessante dag. Allereerst de tuin even langs geweest en gewassen.
Na het middag maal in de auto naar Stadskanaal om daar het graf van mijn ouders te bezoeken en het graf van mijn grootouders eens even goed schoon te maken. Nadat alles was afgesopt vond ik dat het er nog goed bij lag in vergelijking met graven om hun heen. Opa is al weer veertig jaar geleden bijgezet in het graf.
Na dit bezoek en de werkzaamheden was het even tijd voor rust.
We zijn rustig aan nog even langs het ouderlijk huis gereden die opa heeft laten bouwen en waar mijn ouders het grootste deel van hun leven hebben gewoond. Ik zelf heb er ook lange tijd gewoond.
Vervolgens thuis even tot ons zelf gekomen.
Hierbij passen twee spreuken uit het boekje rust.



Innerlijke rust bestaat alleen als de fysieke kracht voortdurend en verstandig wordt gevoed. 

Deel angstige gedachten niet met een slappeling: fluister ze tegen je zadel en rijd zingend verder.

Zo en daar kunnen we even weer over nadenken.
Je zal toch maar zo zitten en turen over een dergelijk meer.

Vervolgens zijn Max en ik naar de cursus geweest in het crematorium te Groningen.
Dit deel van de cursus doen we samen en het ging deze keer over doel en missie van Yarden.
Tevens over de Organisatie en de Kernwaarden.
Erg interessant en ook zeer nuttig wil je de organisatie goed kunnen vertegenwoordigen.
Ter afsluiting zijn we door het hele crematorium geleidt en hebben we alles mogen zien ook achter de schermen. Ik krijg steeds meer respect voor de wijze waarop we worden ingewerkt.




Dit zijn niet de door mij gemaakte foto's maar deze komen van het internet en zijn daar vrij de bekijken.
Het geeft wel een indruk hoe een oven er uit ziet.

Na deze indrukken zijn we naar huis gegaan en hebben nog het programma "Liefde voor later" bekeken.
Dit is op Nederland 1 en daarin worden mensen gevolgd die ongeneselijk ziek zijn en voor hun kinderen een kist maken waarin ze allerlei herinneringen achter laten. Zeer indrukwekkend.
Na al deze dingen nog even naar de Tour de Franse kijken en dan op bed.

Vandaag wordt het even weer de tuin in en hopelijk genieten van het mooie zonnige weer.

Hij staat hier al aan de hemel ik hoop bij jullie ook. Hij laat weten dat we de wereld positief moeten bekijken. Zullen we dat dan maar doen?
Groetjes en tot morgen. 

Geen opmerkingen: