zondag 24 december 2023

Vrede

 zondag 24 december 2023




Vrede op aarde in de mensen hun welbehagen. Maar o wat is die wereld ver weg vandaag. Er wordt al van verschillende kanten gewaarschuwd dat de oorlog nabij is. De wereld staat in brand, in Ter Apel is het een ramp en wat doet onze pas gekozen bende "kerstvakantie" nou dat heet daar reces. Net of er niets aan de hand is. Laat ze met elkaar maar in de stront zakken wij hebben het heel zwaar gehad en nemen het er even van. Als dit de oplossing moet zijn? Rutte de flapdrol hoor of zie je niet meer en de anderen wassen hun handen in onschuld, gelukkig laat onze provincie zich niet kennen en bied waar mogelijk hulp. Als ze straks terug zijn van een heerlijke vakantie in De Haag gaan ze vrolijk verder met onrust zaaien en verdeeldheid brengen en kunnen wij hier in Groningen nog verder de stront inzakken. Maar we laten ons niet kennen. Helaas zijn er te veel mensen die alleen maar naar zichzelf kijken en de schuld alleen maar neerleggen bij onschuldige mensen. Het lijkt wel de jaren 30/40 toen ook bepaalde bevolkingsgroepen de schuld kregen. Helaas de geschiedenis herhaald zich. Zo dat ben ik even kwijt. 

Wat hebben we een mooie week gehad. Flink geoefend met het koor. En vrijdag was een top dag. Het Groninger museum bezocht en de rondleiding door het stadhuis van Groningen was grandioos. Het mooie trapportaal

Even bij de burgemeester naar binnen gluren 

Het gouden gasten boek van de stad Groningen

Prachtig zoals die pilaren geschilderd zijn. 
Net echt marmer. 

Weer veel geleerd en gezien hoe rondleidingen verzorgd kunnen worden en hoe mooi het oude stadhuis is geworden. Geweldig wat een indruk. Wil je ook een rondleiding? Ga naar de site van de gemeente en boek. Op vrijdagmiddag is het en het kost niets. 

Het etentje bij Janneke was ook leuk en heerlijk eten. Een rijsttafel en de medewerkers deden geweldig hun best. In de toekomst wordt van familie verwacht dat ze meewerken in het huis om de boel draaiende te houden. Hoe gek wil je het hebben in dit land. Dat er iets moet gebeuren staat als een paal boven water maar ik vraag me af of dit alleen in dit huis is. Elders waar we helaas ook komen loopt alles beter en proef ik niet de onvrede onder het personeel. Bah wat een tijd. Maar met deze nieuwe regering wordt alles beter!! Nou ik geloof er geen barst van maar de tijd zal het leren. Onze kerststal staat weer.

Vanavond treden we op als kerstkoor in de dienst van 19.30 uur. Volgende week laat ik weten hoe het geweest is. 

Voor nu wens ik jullie lieve lezers fijne kerstdagen toe in VREDE. Ik sluit af met het lied ere zij God. 




Geen opmerkingen: