zondag 5 november 2023

uitdaging

 zondag 5 november 2023

Uitdaging dat is het. Ben lid van het team Veur Mekour & Mit Mekoar geworden. 




Dit team wil proberen inwoners van Kolham te helpen om zo lang mogelijk gezond thuis te blijven wonen. Dit zonder de hele administratieve rompslomp zoals dat tegenwoordig is. Je moet door de hele bureaucratie heen om nog een beetje hulp te krijgen als dat nodig is. We werken voortvarend aan de implementatie van het team. De folder is al bijna klaar en kan worden rondgebracht. 

Het is een uitdaging en ook een inspanning met een verantwoording. Maar ik ga het proberen. 

 We wilden naar Apeldoorn. Maar de storm gooide roet in het eten. Dus naar het Loo gebeld wat ik nu moest met de kaarten. Omboeken was het antwoord. En nu gaan we a.s. vrijdag als het weer deze keer meewerkt. 

Verder hebben we de gebruikelijke dingen gedaan. Maar we hebben ook de graven bezocht van onze ouders en van mijn grootouders van moeders kant in Nieuw Buinen.


Tevens een bezoek gebracht aan mijn Oom en Tante in Nieuw Buinen en die vonden het heel leuk dat we even kwamen. Vervolgens zijn we nog even rond gereden en hebben we nog gekeken bij de mooie boerderij waar mijn opa en oma gewoond hebben. Ik speelde altijd zo graag op de leeuwen die daar voor de voordeur liggen. En nog steeds na al die jaren. Ik heb het over zeker 60 a 65 jaar geleden.  

Gaf ons al met al een heel fijn gevoel. Net als het bijwonen van de Allerzielen viering in de Kerk hier in Kolham. Een mooie waardige bijeenkomst met mooie gedichten en muziek. 

En dan krijg je een uitnodiging om een prik te halen tegen de Corona. Maar ja dat was net in de periode dat we op Ameland zijn. Andere datum geregeld. Stemmen valt ook tijdens ons verblijf op Ameland maar we kunnen een andere stem pas regelen en dat gaan we dan ook doen dat wordt dan stemmen op Ameland. Dinsdag gaan we de griepprik halen. Dan ga ik ook mijn ogen laten testen en wellicht een nieuwe bril aan laten meten. We gaan op bezoek bij mevrouw Helder en gaan onze buren uitzwaaien die een weekje op vakantie gaan. 

Er is altijd wel wat te beleven hier in en om het huis.

Ik sluit af met een mooi stukje muziek. Een piano concert van Mozart. 




Geen opmerkingen: