zondag 12 november 2023

genieten

 zondag 12 november 2023

Het was genieten de afgelopen week. We hebben in alle rust en zonder naweeën onze griepprik gehaald. Ik heb me een nieuwe bril gekocht nadat ik mijn ogen had laten nakijken die iets minder waren geworden. Woensdagmiddag zijn we bij Mevr. Helder op bezoek geweest en dat was zoals altijd heel gezellig. 

Donderdag zijn we thuis even flink aan de slag geweest. 

Vrijdagochtend zijn we op tijd vertrokken naar Apeldoorn. Waar we het paleis hebben bezocht. 

Onderweg in Hoogeveen een kopje koffie gedronken en bij aankomst in Apeldoorn weer een kopje koffie gedronken en vervolgens het paleis bekeken maar met name het nieuwe ondergrondse deel. Geweldig wat een indrukwekkend iets. Het heeft wat gekost maar dat kun je ook zien 117 miljoen Er zijn daar momenteel twee exposities. De eerste beslaat 3 verdiepingen over het Koningshuis en de tweede expositie betreft de betekenis van de troon. Geweldig in elkaar gezet allemaal. 

Na dit indrukwekkend ondergronds gebeuren zijn we het paleis in gegaan. 


                               

Doe eens gek: Allerlei dieren opgezet. Gebruik een slurf van een olifant om een lampenkap aan te hangen en de poot als prullenbak en een beer als vloerkleed. 











Tussendoor hebben we geluncht en zijn maar eens naar het dak geweest waar een man stond met een paraplu die we echt wel nodig hadden want het was gaan regenen. Wat een prachtig overzicht.               

Vervolgens zijn we rond 16.30 uur weer vertrokken richting huis. Het was zowel op de heen weg als de terugweg enorm druk. We hebben lekker gegeten in het van der Valk restaurant in Zwolle. Vervolgens zijn we weer verder gereden en was het wat rustiger. We waren om ongeveer 19 uur weer thuis en keken terug op een mooie dag. Een ding weet ik wel Willem Alexander hoeft niet te laten onderzoeken wat zijn voorouders hebben gedaan in de slavenhandel tijd. Ze zaten er dik in. Maar ja dat was van die tijd. Kleine kinderen (nikkertjes)  werden als bediende gebruikt. We hebben ons zelf beloofd dat we nog een keer gaan om bepaalde thema's wat verder uit te diepen. 

Bij thuis komst lag er een brief in de bus van de Hotelbon. Waar ik erg boos over werd. Een hele poos geleden werd ik gebeld door een vriendelijke mevrouw of wij een hotelbon wilden kopen voor € 69,95 daarmee hadden we recht op gratis overnachtingen in Fletscher hotels en allerlei andere aantrekkelijke zaken. We hebben de info bestudeerd en dachten ach laten we het een keer doen. Zo gezegd zo gedaan. Geld overgemaakt en na een poosje kreeg ik een aanmaning dat ik moest betalen. Ik heb gereageerd dat ik dat had gedaan. Kreeg ik een reactie laat dan maar een afschrift zien. Dat heb ik geweigerd. Heb aangegeven wanneer ik het had overgemaakt zelfs met de tijd. Men ging maar door en ik heb gezegd dat ze het maar uit moesten zoeken en ik niet meer reageerde. Nu kreeg ik een brief dat het was doorgestuurd naar een deurwaarder en dat ik wel moest bedenken dat me dit veel geld ging kosten. 

Nou ze kunnen me wat en ik heb het dossier klaarliggen, ik ga naar de media. Wat een aanfluiting zeg. We hebben spijt als haren op ons hoofd, dat we met die organisatie in zee zijn gegaan. 

DUS BESTE LEZERS PAS OP.

Gisteravond was het sint Martinus. De regen viel nog steeds met bakken uit de lucht. Toch kwamen 6 kinderen bij de deur. Nou alle respect. 


En vandaag gaan we lekker uitrusten. 

Ik sluit af met hoe kan ook anders: Music for the Royal fireworks van Handel een mooi stukje muziek dat past bij een dergelijk bezoek aan een paleis dat gebouwd is door de koning en koningin van o.a. Engeland. 



1 opmerking:

Anoniem zei

Mooi om te lezen