zondag 2 april 2023

vorderingen

 zondag 2 april 2023 

Vorderingen ja die maak ik. In de tuin met kleine stapjes maar met mijn puzzel geen stap. Op medisch gebied gelukkig wel.

Het gaat steeds beter met mijn schouder en de cardioloog gaf aan dat de aandoening die ik heb in de veilige hoek van de aandoeningen valt. Maar hij heeft wel medicatie wijzigingen toegepast en dat moet even wennen. Nu moet ik terugkomen voor een echo en een gesprek over hoe het gaat met de andere medicatie. 

Heb de afgelopen week nog maar rustig aangedaan. Kleine stapjes gezet in de tuin en af en toe wat in huis gedaan. De komende week ga ik weer meer dingen oppakken. Allereerst gaan we vandaag met dit mooie weer een stuk fietsen. Even de banden controleren de opgeladen accu er in en daar gaat hij. 

Afgelopen maandag waren we op bezoek bij oud collega Elly in Winsum. Wat is dat toch een mooi dorp. 


Het was gezellig om elkaar weer te spreken en lekker met elkaar te eten. We hebben beloofd dit er in te houden nu we het weer opgepakt hebben. 

Donderdag hebben we er ook een feestje van gemaakt na het onderzoek in het ziekenhuis hebben we heerlijk geluncht aan het Paterswoldsemeer in het strandpaviljoen. Nu hebben we volgens mij alle gelegenheden aan het meer gehad. Toen we aankwamen was het om 11.50 en stond de zus van een oud collega van Max te zwaaien. Die had een afspraak met haar dochter. We zijden we gaan dit eens uitproberen en ze zei daar krijg je geen spijt van en ik moet zeggen dat dit klopt. Het was in een mum van tijd bijna vol. De bediening was vriendelijk en snel het duurde maar even en we waren van alles voorzien en hebben genoten. Bij het afrekenen heb ik ook gezegd dat dit de eerste keer was en zeker niet de laatste. 

En zo moet je een feestje maken van het leven zolang het kan. 

Na het bezoek aan de fysio zijn we gezellig op bezoek geweest bij Dick en Enna. We hebben weer wat leesvoer geruild en allerlei nieuwtjes uitgewisseld. Gezellig. 

Gistermorgen hebben we schoonzus bezocht en hebben daar in de huiskamer gezellig met elkaar gekletst. 

Het werd Janneke op een bepaald moment te machtig en toen heeft Max haar weer naar haar kamer gebracht en zijn wij weer huiswaarts gegaan. Vandaag wordt het dus fietsen en zo vliegen we een nieuw week in.



Het beloofd wat beter te worden met het weer dus nu wordt het tijd om wat in de tuin te doen. Het is de goede week dus nu moet ook even het huis mooi gemaakt worden voor Pasen. 

We hebben nog niet echt plannen voor Pasen maar dat gaan we in de loop van de week wel bedenken. 

Hoe en wat het geworden is daar verhaal ik volgende week wel over. 

Ik sluit af met een mooi muziek stuk. Allegretto Matteo Carcassi. Dit stuk studeert Vera in op haar gitaar. Ik verheug me op de dag dat ze een concert geeft. 

Een fijne week en de groetjes. 



Geen opmerkingen: