zondag 16 april 2023

de borg

 zondag 16 april 2023 

De borg is het geworden. De vorige week liet ik weten of ik naar een bijeenkomst zou gaan van de vrienden van de Fraeylemaborg of niet. Woensdag j.l. tijdens onze bijeenkomst in het dorpshuis zei Willy tegen mij ik ga toch naar de borg zaterdagochtend waarop ik zei zullen we dan samen gaan? Dat hebben we afgesproken en zo zaten we gistermorgen in de auto op weg naar de borg. De vorige week suggereerde ik dat we zouden gaan fietsen, maar daar was het geen weer voor dus kwam dit wel goed uit als alternatief.





Bij de ingang van de borg waren nog mooie bloemstukken van de fair te zien. Geweldig wat weer een kunstige stukken. 
De vrienden van de Borg organiseren twee keer per jaar een bijeenkomst. 
Deze keer was er een ledenvergadering met aansluitend een lezing van Henny van Harten. 
Het thema was"Fraeylema ziet Abraham" Vijftig jaar Museum. 
Mooi om te zien hoe het is aangekocht en hoe het nu is. Met alle toestanden die er gespeeld hebben om er van te maken tot wat het nu is. 
Het was ook mooi om allerlei oud collegae weer te zien en te spreken. 
Ik heb genoten.
Genoten dat hebben we woensdagochtend ook. Dan wandelen we altijd maar deze keer hadden we aansluitend een lunch. Maar het regende zo hard en lang dat de wandeling is afgezegd en we rond 12 uur aan tafel gingen om te genieten van een heerlijke lunch. Groente soep, croquet, salade en broodjes je kon te kust en te keur. Een gezellige groep mensen die met elkaar genoten. 
Ook donderdagochtend was gezellig bij Irene. De verrassing was groot. 
Irene had alles voorbereid zoals Riepma dat altijd wilde. Een foto met een kaarsje er voor stond op de kast en zo was ze toch weer een beetje van de partij. 
Leuk om dat zo te gedenken. 
Ach en verder bestond de week uit de dingen die moeten gebeuren om het huis een beetje leefbaar te houden. 
De komende week schijnt het mooi weer te worden, dan wordt het weer om de tuin in te gaan.
Moet maandagmorgen om 8 uur bloed laten prikken dinsdagochtend om 10.15 naar de paradontoloog middags op visite in Appingedam bij een oud collega van Max en zijn vrouw. Woensdagochtend wandelen, woensdagmiddag op bezoek bij een nicht van Max en haar man. Donderdagochtend zwemmen en vrijdagmiddag naar de fysio en dan belt de maag darm lever arts over mijn welbevinden de uitslagen van het bloedonderzoek en het vervolg onderzoek. Wel of geen camerapil. Ben benieuwd. 
Zaterdag gaan we een bezoek brengen aan het afscheidshuis in Sappemeer. Die hebben openhuis. 
Zo is onze agenda al weer aardig gevuld. 
Met die gevulde agenda gaan we dan weer kijken wat het wordt en heb ik weer een verhaal voor mijn blog van de volgende keer. 
Ik sluit af met een lied van Ede Staal. 
Mien toentje
Voor de lezers die dit niet mochten begrijpen. 
Mijn tuintje daarin ga ik in aan de slag de komende week. 












Geen opmerkingen: