zondag 2 oktober 2022

verschrikking

zondag 2 oktober 20 22

Een verschrikking is het die Poetin. De man draait alles om, volgens mij verbeeld hij zich de god van de wereld te zijn. Ondanks dat we met elkaar in de problemen komen hoop ik dat we deze man binnenkort klein krijgen. Het loopt over het algemeen slecht af met zulke mensen, maar voor dat dit het geval is vinden er heel wat mensen vaak de dood. We wachten af en zullen zien waar dit op uitdraait. 

We waren jaren geleden in Roemeniƫ waar toen der tijd Nicolae Ceausescu aan de macht was.
Meneer wentelde zich in luxe en zijn onderdanen in armoede.
We waren met een boot op de Donau delta en zijn onderdanen keken vol bewondering en jaloezie naar ons westerlingen. We werden geacht gelijk bij binnenkomst in het land voor een bedrag aan geld te wisselen zodat ze zeker wisten dat we voldoende geld uitgaven. Als toerist werden we ondergebracht in prachtige hotels en de mensen van daar stonden met de neus tegen het glas gedrukt om te kijken hoe wij zaten te eten. Wat heb ik me naar gevoeld. We zijn het hele land door gekomen.
Genoten van deze prachtige kloosters in het Noorden. 

Er was tijdens onze rondreis een evenement in Boekarest en de mensen werden met vrachtwagens aangevoerd om daar maar het feest luister bij te zetten. Dit bleek nu ook het geval te zijn in Moskou alleen als het regime het goed vindt mag je daar naar toe met alle verplichtingen van dien. Het riep de herinneringen bij me op van vele jaren geleden daar in Roemeniƫ.
Ceausescu liet zulke gebouwen bouwen waar ze tot op de dag van vandaag nog niet weten wat ze er mee moeten. 
Zo is die Poetin ook. wat die man aan paleizen heeft laten bouwen schandelijk. 

Ze hebben Ceausescu met zijn vrouw opgepakt en tegen de muur gezet.

Ik hoop dat ze binnenkort ook Poetin oppakken want zo kan het niet langer. 
Ze hoeven hem nou ook niet direct dood te schieten, maar wellicht volgt hij dan zelf zijn voorbeeld. Hitler. 
Afgelopen week was het rustig. Woensdagochtend hebben we gewandeld. Ik had ooit beloofd om een pruimentaart te bakken. Daar werd ik op enig moment aan herinnerd en dus heb ik die belofte maar ingelost met een pruimentaart, perentaart en een pompoentaart.
Heb een paar uur in de keuken gestaan maar het was de moeite waard. Het werd met smaak opgegeten en een ieder was tevreden. Ben met een heleboel complimentjes weer naar huis gegaan. 


Het was een feestje om te zien hoe er in gegeten werd. 
Vrijdag zijn we naar het UMCG geweest voor de ooglaser van Max. Alles is goed gegaan en over 14 dagen volgt een controle. We waren op tijd weer thuis en hebben het de rest van de dag rustig aan gedaan. 
Hiermee staan we weer aan het begin van een nieuwe week. Die begint met het halen van de corona herhaal prik om 9.45 uur vervolgens ga ik 's avonds naar Slochteren voor een voorlichting over de glasvezel aanleg en dan is het dinsdagavond onze halfjaarlijkse vergadering van de borg. Zo vliegen we de rest van de week door met wandelen en zwemmen en a.s. zaterdag morgen gaan we de nieuwe stikstoffabriek in Zuidbroek bekijken. We hebben een afspraak om 10.30 uur de rondleiding duurt ongeveer een uur. Ben heel benieuwd. Gisteren stond er al een heel stuk over in de krant. 
Ik zal er de volgende week over verhalen. 
Groetjes en een fijne week toegewenst. 
Ik sluit af met een mooi lied. Vluchten kan niet meer. Gezongen door Jenny Arean en Frans Halsema 





 






Geen opmerkingen: