zondag 25 september 2022

rotzooi

 zondag 25 september 2022 

Rotzooi dat trappen veel mensen. De regering maakt er een rotzooi van en meneer Rutte lacht het allemaal weg.

De gladjanus komt overal mee weg maar hopelijk niet lang meer. Het is een schande zoals ze mensen in de kou laten staan en ook mensen die hun uiterste best doen om van het gas af te komen. 


Die Jette leutert maar dat het allemaal zo moeilijk is voor mensen en het gas zo duur is. Hoeft hij niet te vertellen dat weet een ieder. Maar als je van het gas af bent komt er een extra hoge rekening voor het elektrisch. In plaats van mensen belonen gaan ze nu met dat plafond mensen straffen. Ach nooit aan gedacht. Ben gelijk in de pen geklommen en heb aangegeven hoe schandalig ik dit vindt. 

Kijk als ze een plafond willen gaan hanteren doe het dan ook recht vaardig. 1200 m3 gas en 2400 kwh elektrisch. Maar met een warmte pomp heb je geen gas nodig maar meer elektrisch.....Ach nooit aan gedacht. Als je de elektrische vermenigvuldigd met de factor 3 kom je ongeveer op de kwh. Dus zou iemand die van het gas af is een drempel moeten krijgen voor elektrisch van 3 x 1200 plus 2400 kwh is totaal 6000 kwh. Kreeg gelijk een reactie dat ze mijn brief in goede orde hadden ontvangen en het mee zouden nemen in de verdere uitwerking. In de kamer werd er aandacht voor gevraagd en in de media ook. Ben benieuwd wat het oplevert. Veel vertrouwen heb ik er niet in.

Onze regering doet verschrikkelijk aan navelstaren en is enorm met zich zelf bezig. 

De wereld is al zo'n rotzooi. En als je het mij vraagt wordt het alleen maar erger en verder zal ik er over op houden. 




De afgelopen week was heerlijk om even op verhaal te komen. Het was mooi weer en woensdag heb ik een leuke groep een rondleiding mogen geven door de borg. Dat geeft me altijd weer energie. 


Verder hebben we gewerkt in de tuin en het huis en staat het er weer netjes bij. 

Hier en daar wat bloembakken ververst met herfst bloemen en alles weer wat schoon gespoeld. 

Zo kunnen we de winter wel aan zien komen. 






In de agenda voor de komende week staat niets. Alleen maar wanneer er wat bedragen van de rekening worden gehaald. Betalen zullen we moeten in deze tijd. Het waterschap is geld nodig de energiemaatschappij en de gemeente. Nou het staat er nog op dus ze kunnen incasseren. 

Verder ga ik een brood bakken vandaag. Moet toch mijn vaardigheden op dit gebied in stand houden. Je weet maar nooit hoe het loopt in deze wereld van vandaag. 

Ik sluit af met een mooi muziekje van SchumannTräumerei. 



Geen opmerkingen: