zondag 6 maart 2022

gekocht

 zondag 6 maart 2022 

Hij is gekocht onze nieuwe auto. De garage deed een mooi bod en we hebben de knoop gelijk maar doorgehakt. Zitten we weer 3 jaar gegarandeerd en zelfs 5 jaar voor sommige dingen. Hij is zuiniger en goedkoper in de belasting. We wilden al een poos een andere auto. Kleiner en na het maken van een proefrit hebben we gelijk maar toegeslagen. 

De Mazda CX 30 in deze kleur. Platinum Quartz. Levertijd augustus? 

Maar ach tot die tijd rijden we nog prima in onze CX 5
Hij heeft ons 40.000 kilometer gereden en kan best nog wel een poosje mee. 
Eerst maar eens afwachten wat die ellende daar in de Oekraïne te weeg brengt. Ik denk dat we daar nog lang niet af zijn. Een kat in het nauw maakt rare sprongen. 
Ben bang dat we zo meegesleept worden in de oorlog. Bah. moet er niet aan denken. 
Vragen mensen:  hebben jullie al vakantie plannen. Mijn antwoord is: ik moet daar even niet aan denken, daar heb ik geen zin in. 
Laat het eerst maar weer wat rustig worden voor ik aan vakantie denk. En gelukkig denkt Max er net zo over. 
Het was wel even schrikken de afgelopen week. 

We kregen bericht dat mevrouw Riepma (hier op een foto samen met Enna tijdens ons jaarlijks uitje) gevallen was en dat ze overgebracht was naar het ziekenhuis. Na onderzoek werd besloten dat ze moest revalideren en is ze overgebracht naar Vliethoven en daar gaan we haar de aankomende week bezoeken. 
Verder heb ik de afgelopen week veel TV gekeken hoe het allemaal loopt met de oorlog. En heb ik een avondje bloemschikken achter de rug. Dit met een leuk resultaat. 


Dit is het geworden. Eerst van bamboe stokjes een staketsel maken met aluminiumdraad en dat gebruiken om de bloemen er stevig in te schikken. Mooi om te doen en hij staat nog steeds. 
Dinsdagavond hebben we genoten van de lichtshow in de oude dierentuin in Emmen. China Lights
Hieronder volgen wat foto's. Het was genieten en gelukkig droog en windstil. 




Ben gisteren begonnen met het derde boek van de zeven zussen. 

En zo gaan we rustig door, een morgen gewandeld en een morgen gezwommen. Een . Schaduw.....ben benieuwd waar dit zich afspeelt en wat ik daar uit haal. In Storm heb ik veel over Bergen in Noorwegen gelezen en dat was prachtig omdat we daar ook al eens geweest zijn. 

Veel over de componist Grieg gelezen en de mooie muziek die hij gecomponeerd heeft. 

Daar sluit ik dan ook mee af. Zijn prachtige compositie Peer Gynt. 

Maar eerst dit nog even.






Geen opmerkingen: