zondag 20 maart 2022

gezondheid

zondag 27 maart 2022 

Gezondheid dat is heel wat waard. Als dat goed is dan kun je de hele wereld aan. 


Bah wat zie ik veel zieken om me heen. Maandag waren we op bezoek in het verpleeghuis bij mevrouw Riepma.


Dat was wel mooi om mee te maken, wat een verschil met 14 dagen geleden. Volgens mij had ze ons zien aankomen en kwam ze ons al in de rolstoel tegemoet. We hebben heel fijn met elkaar gepraat over allerlei dingen en ook over haar toekomst. Knap dat ze daar al over nadenkt en ook begint in te zien dat ze niet meer naar huis kan. Afwachten hoe alles verder verloopt maar het is te hopen dat er snel een plekje voor haar vrij komt in het verzorgingshuis in Siddeburen. 

Dinsdagmorgen zijn we met onze auto naar de dokter geweest moest een jaarlijkse controle/onderhoud beurt en die was gratis dat viel weer mee. We hebben hem verkocht en de nieuwe komt waarschijnlijk in augustus dus wij waren niet van plan om deze beurt te betalen en dat was goed. Keurig gewassen en wel zijn we weer naar huis gereden. 




Woensdagmiddag dienst in de borg. Allerlei mensen die een corvid achter de rug hadden. Vond het niet zo prettig want je weet nooit of deze mensen nog besmettelijk zijn. Ze hebben allemaal nog rest klachten moe en algehele malaise. 


Donderdagochtend naar Janneke in het verpleeghuis in Haren. Janneke heeft de covid achter de rug en voelde zich ook nog niet zo goed maar het is met haar helemaal een ramp zoals ze er uit ziet en zoals ze er bij zit. Rolstoel afhankelijk en compleet verpleegbehoeftig. Ben je 68 jaar en dan zo de rest van je leven. 


Haar broer was ook op bezoek, die is nog in staat om te lopen maar daarmee is dan ook alles gezegd. Een driekwartier lang zijn lijdensverhaal aangehoord. Gezondheid wat is dat een groot goed dacht ik toen we weer weg gingen. 's Morgens was Max al naar de huisarts geweest. Die heeft steeds klachten en na onderzoek heeft de huisarts hem doorgestuurd naar het ziekenhuis a.s. dinsdagochtend kan hij komen voor een maag onderzoek. Vervolgens is hij steeds heel duizelig en dat belemmerd hem erg in zijn doen en laten. Dit geeft zorgen, maar we zullen zien. Even de onderzoeksresultaten afwachten. 



Zondagmiddag hebben we heerlijk en gezellig gegeten in de Abdij te Westerbork. 





Maar daar kwam mijn nicht en die heeft Covid gehad. Kon haast niet praten en lopen. Is al 6 weken van de kaart. Die gaat naar een neuroloog om alles eens goed na te laten kijken. 
Gezondheid is toch heel wat waard denk ik dan. 

Zelf heb ik gelukkig nog niets en ben ik in staat om het extra werk te doen. Boodschappen aanslepen, boenen en schrobben de tuin het lukt nog allemaal en ik kan er van genieten. 

Zo hobbelen we maar door. Morgen gaan we de verjaardag van Max zijn vader gedenken gisteren hebben we het graf schoon gemaakt en een bak met mooie gele violen op het graf gezet.Zijn ouders waren gek op violen. Met het oog op de toekomst heb ik een proef pakket maaltijden besteld bij Apetito die worden dinsdagmiddag gebracht en verder is de week rustig behalve dan dinsdagochtend want dan wordt Max onderzocht en zullen we zien wat er uit komt. 

Tussendoor zit ik te luisteren naar mooie muziek van Leopold Mozart dat is de vader van Wolfgang. 

Hij leefde van 1719 tot 1787

Ik sluit dan ook af met Cassation in G major Toy Symphony 2 . Ik kan er heel vrolijk van worden. Een fijne week allemaal en blijf gezond. 



Geen opmerkingen: