zondag 27 februari 2022

ellende

 zondag 27 februari 2022 

Ellende dat is er ontstaan in de Oekraïne . Voor zover ik kan beoordelen een heel groot land en relatief rustig behalve het oosten dan. Maar dat werd volgens mij voortdurend opgestookt door de Russen. En nu dat niet opschiet gaat die Poetin er even anders tegen aan. Bah wat een afschuwelijke kerel. 

Onze koning moet er maar even heen een pilsje drinken. Maar die zal wel op de lange latten staan. 

Ik ben er van overtuigd dat er op de opening van de Olympische spelen door 

Poetin en Xi Jinping 习近平 goede afspraken zijn gemaakt. Jij neemt de Oekraïne in dan neem ik Taiwan en we helpen elkaar wel. Het is nog even afwachten maar dit gaat gebeuren en wij kunnen als westerse wereld toekijken. Als we ingrijpen dan ontspringt er een 3e wereld oorlog met Kernwapens en is de ramp niet te overzien. Wat hebben we een verschrikkelijke wereld. 

We hebben alles zoveel mogelijk gevolgd op de TV en radio en de krant gelezen en het is ten hemel schrijnend. 

Onze mooie wereld wordt al heel lang bij stukjes en beetjes om zeep geholpen maar het gaat zo wat sneller. 

Was er ook nog wat leuks? Ja woensdag zijn we naar het Bronnenbad geweest in Bad Nieuweschans. Hoewel het heet nu Thermen Bad Nieuweschans. Ik mag graag alles weten en ervaren dus hadden we een dag gereserveerd voor het bad en de sauna. Het was badpakken dag en dat durfden we wel aan. We hadden gereserveerd van 10 tot 16 uur en werden getrakteerd op een lange rij wachtenden. Maar de dames deden enorm hun best en we werden vrij snel geholpen. Moet je ook maar niet gaan in de voorjaarsvakantie dacht ik nog dus eigen schuld. We werden keurig wegwijs gemaakt en dachten op een bepaald moment als we er klaar mee zijn gaan we weg. Maar we moesten ons nog haasten om 16 uur dat we weg kwamen eigenlijk hadden we er nog wel langer kunnen zijn. We hadden een uitgebreide lunch in het arrangement en hebben heerlijk gegeten. 

.Hier heerlijk koffie gedronken

Hier een lavendel sauna
Een voetenbad
Even rusten om zeeziek in te worden
En even weer ouderwets badderen. 
Het weer zat ook mee en we hebben genoten en gaan dit zeker nog een keer doen. 
Vandaag is mijn vader zijn geboortedag en daar gaan we bij stil staan. Koffie drinken met een lunch aan het Paterswoldsemeer 
Verder hebben we deze week niet zoveel gedaan want het weer was niet zo bijzonder. Dus veel binnen bezig geweest en ik heb veel gelezen in het 2e boek van de zeven zussen. 
Vandaag is de geboortedag van mijn vader en dat gaan



Het wordt deze keer de Rietschans. 
Kijken hoe dat is. 
Zo vliegt onze dag wel weer voorbij want het beloofd weer een mooi weer dag te worden. 
Ter ere van mijn vader sluit ik af met een trompet concert. 
Het is het Haydn Trumpet Concerto in E 






We hadden wel geluk met het weer ook. Prachtig zonnig wat maakte dat je zo door het park liep in je badjas en in een tuinstoel kon plaatsnemen om af te koelen. 
Ja het was zeker voor herhaling vatbaar. We hebben genoten. 








Geen opmerkingen: