zondag 6 februari 2022

gezellig

 zondag 6 februari 2022

Gezellig dat was het de afgelopen week. We hebben gezellig gewandeld woensdagochtend en koffie gedronken in het dorpshuis met elkaar. Het was gezellig bij de kapper en nadien hebben we gezellig zitten eten in Loetjes ter gedachtenis aan Max zijn moeder die 103 geworden zou zijn als ze nog geleefd had. 

We hebben gezellig gewinkeld bij Intratuin in Winschoten en onze tuin gezellig gemaakt met violen en allerlei andere plantjes en een mooi Windorgel. 

Ik heb het bloemenoverleg bijgewoond in de borg en daar met elkaar een rooster opgesteld. 

En Max en ik hebben snel en gezellig gewinkeld bij de supermarkt voor de week boodschappen. 
Gistermiddag hebben we mijn neef en zijn vrouw op bezoek gehad wat ook super gezellig was. 

Vrijdagmiddag hebben we naar de opening gekeken van de olympische spelen en gistermorgen naar de eerste wedstrijden. Het eerste goud is binnen

Vandaag gaan we voetballen kijken nou we. Max en ik ga lezen en een computerspelletje doen. 

Tussen de gezelligheid door beleven we ook minder leuke dingen. 

Max voelt zich al een tijdlang niet lekker, heel erg moe. Hij is eindelijk naar de huisarts gegaan en de volgende dag moest hij weer komen, veel te hoge bloeddruk. Morgenochtend moet hij voor een algeheel bloedonderzoek en donderdag moet hij terug komen. Ben blij dat de huisarts er zo serieus mee omgaat. 

Zelf ben ik donderdagochtend voor het eerst weer gaan zwemmen en ging mijn oor dicht zitten. 

Als ik eet is het alsof ik een boomtak doorbijt. Olie in het oor gedaan om voor bereidt te zijn op het uitspuiten. Dinsdag kan ik terecht. Het is op dit moment wel beter maar ik laat het toch doen. 

Dan kan ik ook een test laten doen, want mijn gehoor is niet zo best meer. Vooral de hoge geluiden. 
Soms zie ik iets op de TV en vraag ik Max ging daar de telefoon? Ja zegt hij dan nou ik heb niets gehoord. Wil toch wel eens weten hoe het met dat gehoor staat. 

Voor de komende week staat de agenda ook al weer aardig vol. 

Woensdagavond ga ik weer naar bloemschikken en natuurlijk willen we wel een aantal sportieve prestaties op het Olympische bekijken. 

Donderdagmiddag ga ik voor een cursus naar de Borg om daar te leren omgaan met de digitale manier van roosteren. 

Zo zie je maar weer dat je altijd bij moet leren ook in je vrijwilligerswerk. 

Ik sluit af met een mooi muziekstuk van Johan Sebastian Bach. 

Acht kleine Práludien und Fugen. Het is wel zware muziek maar werkelijk prachtig. Las een artikel in het dagblad over een jongen van 13 Liewe Medema die helemaal weg ik van orgelspelen. Hij heeft of het orgel van de Martinikerk in Groningen mogen spelen en vertelt er over vol passie. Nou als je dit stuk beluisterd dan begrijp je volgens mij wat hij bedoeld met de lage 32 dat alles trilde.  Geniet er van. 



Geen opmerkingen: