zondag 26 december 2021

kerst 2021

zondag 26 december 2021

2e kerstdag wat gaat de tijd snel De kerst is al weer bijna voorbij en dan is het volgende week al weer oud en nieuw.

2022 dient zich aan. 

De afgelopen week stond nog in het teken van de kerst. Verschillende stukken gemaakt en naar de borg geweest om daar wat weg te halen. Eerst zijn we naar het UMCG geweest voor controle van de ogen van Max en die zijn weer goed bevonden. Hij kan weer vooruit met zijn gelazerde oog, het andere oog moet waarschijnlijk nog maar dat is even afwachten.. 

Na het bezoek aan het ziekenhuis ben ik doorgereden naar de borg en daar stond een reporter van RTV Noord die me wat wilde vragen over de kerstversiering. Onverwacht sta je daar dan met een microfoon onder je neus. Maar de volgende ochtend werd het uitgezonden en werd ik door diverse mensen benaderd die vonden dat het wel goed over kwam. Nou gelukkig maar. Later heeft een medewerker van de borg nog een film gemaakt waarmee de borg een ode wil brengen aan het bloementeam. Zal proberen dat filmpje hier te plaatsen. 

https://www.facebook.com/fraeylemaborg/videos/627725941704525/?extid=NS-UNK-UNK-UNK-AN_GK0T-GK1C

Wellicht dat bovenstaande werkt. Het is een kwestie van bovenstaande kopiëren en dan in je zoekprogramma plakken en dan verschijnt het filmpje. Succes.


Verder hebben we de afgelopen week Grietje en Willem op bezoek gehad altijd gezellig. Grietje is een nicht van Max en we bezoeken elkaar regelmatig.
Donderdag en vrijdag hebben we ons op het huishouden gestort en ben ik alvast gaan koken voor de kerst. 
Heb krentenbrood gebakken een cake en rollades en stoofperen gekookt en voorbereidingen getroffen voor een gevulde tomaten/groente soep. Dat alles hebben we gisteren afgemaakt en zijn we begonnen om van de smikkelen. 
Het smaakte goed en vandaag gaan we hier verder mee. 


De komende week staat in het teken van opruimen in de borg....dat zijn we dinsdagmiddag van plan en verder doen we het rustig aan. Wel gaan we knippertjes en rolletjes bakken. Het ijzer staat al klaar het deeg moet nog klaar gemaakt worden. 
Zo vliegen we op het jaar 2022 af en wachten we maar weer af wat dat jaar ons brengen zal. 
Ik wens jullie allemaal een hele fijne laatste week toe van 2021. 
Ik sluit deze keer af met iets bijzonders. Ik luister de laatste dagen als ik op de computer werk naar Oostenrijkse kerstliederen. Moet zeggen dat ik ze prachtig vindt.
Doet me denken aan onze eerste ervaring met de wintersport. Max en ik op wintersport ruim 40 jaar geleden. Met het vliegtuig naar München en vandaar met een bus naar Kaprun het was al avond toen we daar aankwamen en heel veel sneeuw. De volgende ochtend toen we opstonden keken we onze ogen uit zo mooi als die sneeuw daar op de daken lag en wat hebben we een plezier gehad met onze skilessen. Die gevoelens gingen weer door me heen. 


Geen opmerkingen: