zondag 5 december 2021

Druk

Druk...kom je terug van Ameland en val je gelijk in de drukte. Zoals ik de vorige week beloofde om dinsdag mijn blog verder af te maken.....niet aan toe gekomen.......dan nu maar.

Nog eens terug kijken op het weekje Ameland.

Het was mooi en gezellig. Minder bezoekers als anders maar ja dat is ook logisch in deze rare tijden.

Het appartement was van alle gemakken voorzien.

We werden tijdens de boottocht naar Ameland al heel erg verrast toen ons logeeradres aangaf geen reservering van ons te hebben. Maar na wat telefoontjes en een bezoek aan het kantoor van de kunstmaand was alles snel opgelost en konden we onze intrek nemen in een mooi appartement. Met zicht op de Alpaca's zoals twee jaar geleden.

Na alles te hebben ingericht zijn we naar het strand gegaan en hebben daar heerlijk in de strandtent gezeten. Mooi zonnig weer.

De volgende dag was het suppoosten bij Klein Vaarwater.

De woensdag bij Qurios de dag daar op was het al weer donderdag en moesten we volgens het rooster in museum Swartwoud zijn op de middag. Maar we werden door het kantoor gebeld 's morgens waar we bleven. Misverstand bij het hoofdkantoor dus wij snel naar het museum waar men op ons stond te wachten.
Dit kunst werk verkocht.

Snel de boel overgenomen en de middag vrij. Ook leuk het was wederom prachtig weer en dus zijn we naar de Kooiplaats gegaan en hebben daar heerlijk gewandeld en van de kunst genoten.

Heerlijk uitgewaaid.

De zonsopkomst was wel dreigend

Vrijdag de Amelander kaap en zaterdag weer Klein Vaarwater. Zondag de Westerlaankerk dat zal wel de laatste keer geweest zijn. Deze kerk is verkocht en zal naar verluid worden omgevormd tot een fysiopraktijk. Ook de ontkerkelijking op Ameland slaat toe.

Wellicht komen we daar het volgend jaar achter.
Nadat we nog wat aan het strand hebben gegeten Zijn we weer op weg gegaan naar de boot.

En dan is het weer maandag en tijd om terug te keren. We konden pas met de boot van 16 uur en dat heeft ook wel wat. Varen op het wad bij zonsondergang.

Dan kom je wel wat laat aan thuis maar het was een mooie week. Als dank voor onze inzet en omdat het de 25e kunstmaand was kregen we een mooie kandelaar.

De volgende ochtend boodschappen gedaan en allerlei zaken geregeld. De computer was bijna vol gelopen en de post moest doorgenomen worden. De buren bedanken voor de goede zorgen en dan woensdagochtend wandelen met de buurt 's middags een kerstboom gekocht. Die is donderdagochtend gebracht en ik was bij Bea om de kerstversiering van de borg door te nemen. De was was in die tussentijd doorgedraaid en Max heeft alles afgehandeld. Donderdagmiddag zijn we naar de stad geweest om de Groninger Scheurkalender op te halen/

Vrijdagochtend weer boodschappen gedaan en het blad bij elkaar geharkt. De was gestreken en op geborgen en zo was het weer zaterdag en hebben we het rustig aan gedaan.

Moet ook want Max heeft het verschrikkelijk in de rug.

Vandaag wordt ook een rustige dag. De komende week staat in het teken van de behandeling van Maxzijn oog. Hij wordt dinsdagochtend behandeld aan Nastaar. Dat gebeurt om 8.30 uur en met die verkeershinder in de stad wordt dat nog een ding om bij het UMCG te komen. We hebben al besloten om met de bus te gaan. Worden we voor de deur uitgezet. Als er files zijn mag de bus in ieder geval over de vluchtstrook.

Verder gaan we de kerstboom optuigen en allerlei voorbereidingen treffen voor de kerstversiering van de borg. Woensdagochtend de bloemen verzorgen en ons plan toetsen of het allemaal uitvoerbaar is en hoe de looproutes zijn. Donderdagochtend zwemmen en vrijdagochtend werken in de borg. Zaterdag materiaal halen voor de kerst. Zo is de agenda al weer aardig vol.

Dan zal ik zondagochtend weer een blog schrijven opdat ik jullie op de hoogte kan houden van ons wel en wee.

Ik sluit af. Met een sinterklaas liedje want ja die goed heiligman is toch jarig vandaag.