zondag 19 december 2021

Jammer

 zondag 19 december 2021 

Het is jammer maar waar, de musea gaan dicht en zoveel meer. Een domper op de vreugde die we hebben beleefd aan de opbouw van de kerstpracht in de borg. Het stond er allemaal zo mooi bij de lampjes branden allemaal het was een plaatje al zeg ik het zelf. En gisteravond om 19 uur een persconferentie en alles gaat dicht. Kunnen we weer afbouwen. Maar dat is geheel aan de directie die hiervoor het sein moet geven. Een investering die gedaan is en voor het tweede jaar op niets uitdraait. Een goede beslissing is het geweest van de directie om de kerstmarkt niet door te laten gaan. Helaas maar de gezondheid gaat voor alles. 


                                                                

Hier wat impressies van ons werk. Zal proberen nog wat foto's te maken als we naar binnen mogen.


Maar dat is afwachten. 
De booster was een heel ander verhaal. Met veel moeite was er een afspraak voor Max ingepland op 14 december en voor mij was niet mogelijk. na 50 keer bellen en steeds geen verbinding omdat het zo druk was zijn we samen naar de locatie gegaan en 15 minuten later stonden we samen met booster weer op straat. Dat is dus geregeld. Verder heb ik de hele week heel druk gewerkt aan de aankleding van de borg. Samen met het complete team maar in het bijzonder met Bea en Nannie . Het was veel  vooraf klaar maken en vervolgens naar de borg brengen en daar afmaken of neerzetten. 
Zo had ik een stuk gemaakt met een fietswiel.
Alles op zijn plek gezet. Volgende ochtend omgevallen. Moest alles weer worden hersteld. 
Zo beleef je wat. Maar ook veel plezier. Een collega kwam spontaan langs om ons een kerstkrans te brengen en haar complimenten te geven. Geweldig. 
Zo werd ik gisterochtend gebeld door de kapster die zei ik weet niet hoe het afloopt maar je staat ingepland voor dinsdagochtend heb je nu ook tijd want ik heb een gaatje. Ben gelijk gegaan en ik sta er weer knap op voor de kerst. Wat zijn er toch een hoop aardige en vriendelijke mensen. 
Enna stuurde een berichtje dat ze een mooi lampje voor me had. Heb hem gehaald en hij staat nu te stralen op onze tafel. Geweldig wat genieten we er van. Licht in de duisternis. 
Bedankt Enna en Dick we gaan er van genieten. 
Gistermorgen was het wel even schrikken. Geen warm water geen verwarming en wat dan?
Een frisse douche en afwassen met lauw water. Wat bleek de warmtepomp had geleden onder een spanningswisseling in het net en was uitgevallen. Na een herstart loopt hij weer als een trein en kunnen we ons weer warmen en warm douchen. Wat een gemak. 
Maar weer wat geleerd. Zo worden we steeds bedrevener in het leven zonder gas. 
Na het uitmesten van de auto en schoonmaken staat die er ook weer knap op. Hij had aardig geleden onder het vervoer van al die spullen. Maar het is weer netjes. 
Voor vandaag staat er niet zoveel op programma, ik ga een krentenbrood bakken en een kalkoen braden. Max gaat even op bezoek bij schoonzus en vanmiddag gaan we even rustig zitten. Wellicht dat ik nog even wat blad ga ruimen maar dat is nog even afwachten. 
Ik wens jullie allemaal een hele fijne week toe. Een goede voorbereiding op kerst. En sterkte met de beperkende maatregelen. 
Ik sluit af met een mooi lied dat wel past in deze tijd. 
Panis Angelicus (brood van de engelen) gezongen door Andrea Bocelli 
De zanger heb ik gekozen omdat dit een lievelingszanger van Marleen was. Marleen waar ik de pelgrimstocht mee heb gelopen en helaas dit jaar is overleden. 




Geen opmerkingen: