zondag 5 september 2021

Vreugde en verdriet

 zondag 5 september 2021

Vreugde en verdriet.....het ligt zo dicht bij elkaar. Mijn achternichtje is 5 jaar geworden en de trotse kleine meid stond zo mooi op de foto. 

Gisteren kreeg ik een rouwkaart dat Marleen mijn wandelmaat tijdens de Camino is overleden. 
Helaas hebben we elkaar niet meer gezien. Maar geheel in de stijl zoals Marleen was heeft ze afscheid genomen van deze wereld. Op de andere kant stond STEEK EEN KAARSJE VOOR ME AAN. 
Dat doe ik dan bij deze. 

Wat hebben wij veel meegemaakt tijdens de ruim 2,5 week dat we met elkaar zijn opgetrokken. 
Wat heb ik veel steun aan haar gehad. 
Ieder jaar stuurden we elkaar een kaart of brief. Marleen is nog een keer op bezoek geweest. Ik was aan het werk bij de borg en plotseling stond ze voor mijn neus. Bert het is 5 jaar geleden dat we samen de Camino hebben gelopen. We hebben nog heel wat herinneringen opgehaald. 
Het was 2012 al weer 9 jaar geleden. 
Dit was bijna ons afscheid want Marleen kon niet meer en is voortijdig gestopt.

We hebben lange wegen bewandeld met ons tweeën. Maar de laatste jaren van Marleens leven waren niet makkelijk. Ze werd langzaam slecht ziend en haar partner overleed, ze moest stoppen met haar werk en haar gezondheid nam af. Maar de eenzaamheid speelde haar parten.

Ik zal de weken met haar koesteren in mijn herinneringen en de brieven en het fotoboek bewaren. 
En zo beleven we mooie en droevige momenten in ons leven. 
Woensdagavond zijn we naar het Theater spektakel geweest in Zuidbroek. 
We hadden van te voren gezegd dat als het ons zou raken dat we nog een keer zouden gaan. 
Maar dat is niet gelukt. Het was mooi om mee te maken maar we gaan niet nog eens.
De corona maatregelen en de voorstelling maken dat we eerst even weer genoeg hebben gezien. 
Dan was er de koetsentocht gisteren. Het was een jubileum de 25e keer. Ben zelf niet geweest maar heb foto's van Roelfina gebruikt om jullie toch een indruk te geven van dit spektakel.





Zo zie je maar weer, dat het leven zijn gang gaat. Het is hier gelukkig mooi weer en dat zal het ook nog een paar dagen blijven. Vanmiddag gaan we de verjaardag vieren van Elise en de cadeaus liggen al klaar. 
De komende week wordt het rustig met mooi weer. 
Hoewel eerst maandagochtend bloedprikken dinsdagmiddag werken woensdag bloemschikken in de borg. Donderdagochtend een onderzoek bij de huisarts en tussendoor werken in tuin en huis. 
Maar gelukkig dat ik het nog kan doen. 
Ik wens jullie een fijne zonnige week toe en hoop dat jullie de volgende week mijn blog weer lezen. 
Ik sluit af met Cantique de Jean Racine op 11
Dit stuk ter ere van Marleen. 








Geen opmerkingen: