zondag 12 september 2021

blij

 zondag 12 september 2021 

Blij dat wordt ik van dit mooie weer wat we de afgelopen week hebben gehad. 

Blij wordt ik ook van het feit dat al mijn bloeduitslagen goed waren en mijn prostaat ook. 

Om mij heen zie ik veel ellende van mensen die ziek en zwaar ziek zijn. Met het verdriet dat dit met zich meebrengt. 

Dan prijs ik me gelukkig dat het gaat zoals het gaat. Dinsdagmiddag heb ik gewerkt in de borg. Woensdagmorgen hebben Max en ik meegedaan aan de dorpswandeling en woensdagmiddag heb ik samen met Sica de bloemen gedaan in de borg. Voor die tijd hebben we bloemen gehaald bij Grietje en Willem in Onnen die hadden heel veel Sedum en daar mocht ik van knippen. Het was de mooie Sedum Herbstfreude en daar heb ik heel wat van verwerkt. Mooi om mee te werken. 



Dit is een greep uit de stukken die we gemaakt hebben. 
Donderdagochtend moest ik dan voor onderzoek naar de huisarts en is de prostaat onderzocht. 
Toen ik heen fietste was het zulk mooi weer dat ik op de terugweg bedacht dat we zouden gaan fietsen in plaats van werken in de tuin. Max was het daar helemaal mee eens. Het zou de laatste mooie zomerdag worden en die wilden we benutten op een aangename manier. We zijn gaan fietsen naar Zuidlaren en daar hebben we heerlijk op het terras zitten lunchen. Het terras van 't Olle Stee was zalig om te vertoeven. 
Hier hebben we genoten van een heerlijk hapje en drankje. 
Vervolgens zijn we over vijftigbunder naar Noordlaren gereden. Heerlijk door de bossen. 
Naar Onnen en zo weer over Waterhuizen en Westerbroek op huis aan. 
Bijna 40 km. op de teller. 
Vervolgens wilden we vrijdag naar Borkum maar de weersverwachtingen waren niet zo bijzonder en dus hebben we de plannen veranderd en zijn we naar het Bronnenbad geweest. 
Het heet nu Termen Bad Nieuweschans. 
We hadden nog een kaart van het oude bad en daarvoor kregen we 6 Termaalbad kaarten.
Het was al lang geleden dat we er geweest zijn en het was een weer zien dat direct een vervolg krijgt. 
Want de kaarten zijn nog geldig tot eind van deze maand. 
Hier een impressie 


Het was genieten. We zijn geweest met buurvrouw Catri en we hebben heel erg genoten. Ook van de lunch en de vriendelijke bediening. We verheugen ons al weer op de volgende keer.
En zo is het al weer zondag. Vandaag is er een kunstmarkt op het terrein van de Fraeylemaborg. Al weer een jaar geleden dat de broer van onze buurman daar ook stond met zijn kunstwerken en nu is Jaap al overleden. Vanmiddag heb ik dienst hoop dat het droog blijft en we veel gasten kunnen ontvangen. Het is gratis entree dus wat wil een mens nog meer. 
Volgende week ziet het er rustig uit, maar wij gaan wel wat in beweging zetten. 
Maandag voor bloeddruk controle woensdagochtend een fietstraining donderdagmiddag bezoek. 
Komen Koen en Gees op bezoek we verheugen ons er op. Zaterdag is Annemiek jarig en dan is het al weer zondag. We hoeven ons niet te vervelen. Ik wens jullie ook een aangename week toe en hoop jullie de volgende week weer te ontmoeten. 
Ik sluit af met To tréno féugi stis októ van Anes Baltsa. 











Geen opmerkingen: