zondag 19 september 2021

al weer een jaar

 zondag 19 september 2021 

We zijn al weer een jaar van het gas af. Wat gaat de tijd toch snel. Dacht zelf dat het in oktober zover was maar nee even terugkijkend in de agenda en in mijn blog. Op 13 september 2020 schreef ik dat we definitief van het gas af zijn. En ik moet zeggen het voldoet goed. We hebben nog wel moeten zoeken naar de juiste manier om te verwarmen en wat de goede verhouding is van de zonnepanelen. Maar zoals nu alles draait zijn wij heel tevreden. Vooral omdat je nu hoort dat de energie prijzen enorm zullen stijgen dan ben ik blij dat we van het gas af zijn. Op dit moment betalen we niets meer voor onze energie. Begin november moeten we een nieuw contract afsluiten dus de komende weken gaan we eens even puzzelen wat het beste is. Weer een nieuwe uitdaging. 

Zo werd de zaak in de garage gezet en zo staat het nu op zijn plek. 
De buiten unit
De binnen unit 
De zonnepaneleninstallatie 
De meterkast.
En dit is wat de energieleverancier adviseert.



Dit is het resultaat van een jaar lang regelen en natuurlijk betalen. Nu wordt het oogsten. 
Vorige week zondagmiddag heb ik gewerkt in de borg. Was heel gezellig en erg druk. Er was een markt en die was gratis toegankelijk inclusief de borg. Dat maakte dat iedereen wel even binnen wilde kijken. Ruim 650 bezoekers met als gevolg dat er allemaal dingen schoongemaakt moesten worden. Maar het is gelukt. Maandag voor bloeddrukcontrole geweest naar de huisarts en goed bevonden. 
Dinsdag waren Ton en Diny 48 jaar getrouwd hebben we gefeliciteerd en veel geluk gewenst voor de toekomst. 
Woensdagmorgen waren we om 9.15 uur in het Dorpshuis voor een fiets clinic. Ik verwachte er niet veel van, maar achteraf moet ik zeggen dat het een waardevolle ochtend was. 
We kregen veel tips hoe we een elektrische fiets het beste kunnen gebruiken en wat we het beste wel en niet konden doen. Tevens hebben we voor het dorpshuis rondjes gefietst om de theorie in praktijk te brengen. Een gouden tip was: DOORTRAPPEN tot je 100e. 

Dat zijn we zeker van plan. 
Het is een landelijk project en er zal binnenkort wel meer over in de publiciteit komen. 
Donderdagmiddag zijn Max zijn oud collega en zijn vrouw op bezoek geweest. 
Dit was heel gezellig we hebben van alles en nog wat besproken en tussen alles door lekker gegeten en gedronken. 
Vrijdagmiddag ben ik naar Hans Anders geweest. Voor een nieuwe zonnebril maar het zijn drie brillen geworden. Deze kan ik binnenkort ophalen, dan kan ik er weer even tegen. 
Gisteren was mijn neef zijn vrouw jarig, die viert haar verjaardag de volgende week zondag en daarvoor zijn we uitgenodigd. De komende week wordt een week van thuis werken en in de tuin. Tevens wat activiteiten in de borg en woensdagavond voor het eerst weer bloemschikken bij groei en bloei. Vrijdag gaan we naar het bronnenbad en 's middag naar Emmen naar de neef van Max en zijn vrouw. Zaterdagmiddag is het werken in de borg en zoals al gezegd zondagmiddag op bezoek bij Annemiek en Sander in Assen. 
Zo vliegt de week voorbij. 
Ik wens jullie een hele fijne gezellige week toe en hoop dat jullie de volgende week mijn blog weer lezen. 
Groetjes. 
Ik sluit af met  Wim Sonneveld Het liedje Huis,Tuin en Keuken liedje









Geen opmerkingen: