zondag 26 september 2021

Maud en Babs

 zondag 26 september 2021 



Maud en Babs dat is de titel deze keer, een serie van omroep Max die vanavond draait het is nu de 3e aflevering. Het is een serie die zo uit het leven gegrepen kon zijn. Een moeder die dement aan het worden is en hoe de kinderen daarin meegesleurd worden. Wanneer is de tijd dat je nee moet zeggen en maatregelen moet treffen. Ik weet er alles van. Maar hoop dat het voor mij en natuurlijk voor Max nog een poosje duurt. Als ik dan terug kijk op de afgelopen week dan moet ik zeggen dat het nog meevalt maar dat het goed te merken is dat je zeventig bent. Het is een hele drukke week geweest met bezoek en veel activiteiten. Woensdag was een dag die ik vroeger met twee vingers in de neus deed maar nu was ik op. Zo hebben we maandag een fietstocht gemaakt van bijna 40 km. Naar Groningen om vanaf het stadsbalkon en vorderingen te bekijken van de zuidelijke ringweg. Prachtig om dat te bekijken. 





Vervolgens zijn we via Haren weer naar huis gereden. Omdat dit zo lekker ging en het mooi weer was zijn we dinsdag naar Wagenborgen gereden en hebben we langs het Schildmeer gefietst en stond er weer 57 km op de teller


Woensdagochtend was het werken in de borg dat begon om 10 uur tot 13 uur. Toen ik weer thuis kwam hebben we even gezeten en zijn vervolgens naar de nieuwe school gegaan in ons dorp die geopend was en die we konden bezichtigen.

's avonds ben ik voor het eerst weer gaan bloemschikken met een mooi resultaat al zeg ik het zelf.



Maar toen ik weer thuis kwam om 22.30 uur was ik bek af. Heb maar besloten om niet te gaan zwemmen donderdagmorgen. Dus even wat langer op bed gelegen en vervolgens gaan bakken want we kregen 's middags bezoek. Dat was heel gezellig. We hebben veel besproken en er lekker bij gezeten in de serre. Vrijdagmorgen was het vroeg op. We hadden een reservering gedaan bij het bronnenbad en zijn daar om 9.30 uur ingesprongen. Het was weer heerlijk om daar te vertoeven. Vervolgens zijn we snel naar huis gegaan en hebben ons omgekleed en zijn naar Emmen afgereisd. Daar hebben we heerlijk bij gekletst en het project Rembrandt bekeken in het voormalige dierenpark.


 Prachtig zoals die mensen het hebben opgezet. Het project Nachtwacht is af en hangt daar nu te pronken. Het volgende project staat nu op stapel en dat zal De legende van Rembrandt worden. Het is een soortgelijk doek als die van de nachtwacht maar is door Rembrandt nooit gemaakt maar wel besproken in de voorbereidingen. Daar wordt nu onderzoek naar gedaan en dan uitgevoerd. We waren rond 21.30 uur weer thuis en dus ook al 12 uur onderweg. Voldaan maar wel moe zijn we het bedje ingedoken. Gistermiddag had ik dienst in de borg maar men had me ook nog even gevraagd of ik de catering wilde doen. Met als gevolg om 8 uur boodschappen doen en vervolgens broodjes smeren en rondbrengen met koffie en andere zaken opdat de mensen die het verkeer begeleiden hun werk konden blijven doen en de mensen achter de kassa. Het is gelukt maar wel een inspannend gebeuren. Met een aantal bezoeker van de markt van ruim 2000 waren we heel tevreden. Was om 18 uur weer thuis en na het eten ben ik in slaap gevallen. Later nog even TV gekeken en op bed. En daarom ben ik wat later met mijn blog.


 Vandaag gaan we rustig beginnen en dan naar Assen om daar de verjaardag te vieren van Annemiek. En dan staat er een nieuwe week voor de deur met wat uitdagingen. Dinsdagmiddag werken in de borg. Woensdagochtend onze wekelijkse wandeling donderdagochtend zwemmen en dan vrijdag vertrek naar Dordrecht voor een paar dagen.

 

Zo zie je maar weer er staan weer mooie uitdagingen voor de deur. 

Een fijne week wens ik jullie weer toe en hopelijk tot de volgende week. 

Ik sluit af met een mooi stukje Mozart. Klarinet concert in A K 622.2 


Geen opmerkingen: