zondag 15 augustus 2021

mooi Westerwolde

 zondag 15 augustus 2021

We hebben genoten met mevrouw Helder van de rondrit door Westerwolde. 

We waren om 13 uur in Assen waar mevrouw woont en vandaar zijn we naar Gasselte gereden. 




Van hieruit zijn we doorgereden naar Stadskanaal. Overal windmolens van ruim 200 meter hoog. 
Ze staan nog stil.....is het de wind die niet meewerkt of is het een uitspraak van de rechter. Dat weet ik even niet. 
Vervolgens zijn we door het centrum van Stadskanaal gereden. 
En dan via Musselkanaal naar Kopstukken/Mussel. Bekend van Boer Geert uit Boer zoekt vrouw,
Het is een plek waar een RK kerk staat. 
Dat zou je daar niet verwachten maar toch het is een RK streek of wat er nog van over is. 
De kerk en de lagere school staan er nog wel. 
Van daar naar Smeerling en daar pauze gehouden bij de Gasterij. 
Gezellig en lekker arretjes cake gegeten. 

Het was prachtig zonnig weer en we hebben er wel 1,5 uur vertoefd. 
En die arretjescake was toch lekker. Met een ouderwetse pot thee er bij. 
Hierna hebben weer ons pad vervolgt naar Onstwedde. 
De kerk met Juffertoren steekt overal bovenuit. 
Zo langs mijn ouderlijk huis weer naar Stadskanaal.
Op naar Wildervank. en Zuidlaarderveen
Vervolgens via de Groeve en Zuidlaren weer naar Assen. 

We hebben nog een kopje koffie gedronken bij mevrouw en zijn toen naar Vries gereden waar we hebben gegeten op het terras van het Wapen.. Daar gezellig gepraat met mensen onder de welluidende klanken van de Bingo mevrouw die flink haar best deed tot groot genoegen van een goed gevulde zaal. 
We kwamen zo om ongeveer 21 uur weer thuis na een rit van 200 kilometer met een heel tevreden gevoel. 
Zo heb ik donderdag gewerkt in en om de borg en daar was het smoor druk. Flinke omzet gedraaid en veel mensen met een tevreden gezicht weer zien vertrekken. 
Het blote voeten pad is een geweldige trekpleister. 

vrijdag hebben we de boel schoongemaakt. Ik heb de boei delen schoon gemaakt en Max de auto. 
Zaterdag hebben we wat uitgerust. Hoewel 's morgens hebben we ons een paar schoenen gekocht en heb ik mijn zegel ring weer opgehaald die ik had laten vergroten. Kon hem niet meer om hebben de vingers zijn te dik geworden. Hij zit nu weer lekker. 
Vanmiddag werk ik weer in de borg en doe ik hem weer om. 
Ben benieuwd hoe dat verloopt er is een overstroming geweest. Eens kijken hoe de boel er bij ligt. 
De komende week zien we wel wat er allemaal gaat en moet gebeuren. 
Ik wens jullie een hele fijne en gezellige week toe. Hier is het de laatste week van de schoolvakanties. Overal zijn wat activiteiten opgezet en we gaan kijken wat we gaan doen. 
Ik sluit af met instrumentale muziek met mooie beelden. 





















Geen opmerkingen: