zondag 16 mei 2021

vogels

 zondag 16 mei 2021

Vogels is het thema vandaag. Ze zingen zo mooi. De merels en allerlei andere vogels vliegen overal rond ons huis. In een stuk land iets verder van ons huis broeden de ooievaars en die klepperen er lekker op los. 


Waar ik niet zo blij mee ben zijn de kraaien die nestelen in grote getale in de Eikenlaan een stukje bij ons vandaan maar dat geeft een hoop lawaai. Verder roept de koekoek en zo kan ik nog wel even doorgaan. 
De natuur is nu op zijn mooist. 
We hebben een stuk gefietst en ik ben van de fiets gevallen. Raakte het achterwiel van Max zijn fiets en kon me niet meer houden en met een klap ben ik in de berm geland. Mijn rechterkant is wat beurs en verder gaat het wel weer. Zo zie je maar een moment van onoplettendheid en je ligt er zo maar. 


Heb de tuin weer een behoorlijke oppepper gegeven. En op dit moment kan ik niet meer doen. 

Het is nu een kwestie van goed bijhouden en hier en daar nog wat verplanten en bij planten.

                                                                                       

En dan de borg. Zoals ik de vorige week liet weten ging ik een biedermeier maken voor een huwelijk. 
Nou dat was een hele uitgave en een hele uitdaging maar het resultaat mocht er zijn volgens mij. 
Ik heb er veel plezier aan beleefd en ik hoop het bruidspaar ook. 
Wat wordt er hard gewerkt in en rond de borg. 
De corona tijd wordt daar goed gebruikt. 
Met de restauratie is de zolder helemaal opgeknapt en kunnen de bezoekers als het weer mag ook over de zolder. Het is prachtig met die oude gebinten. En de toren. Maar helaas daar mogen de bezoekers niet komen. Daarom is de toren helemaal schoongemaakt en wordt er een film van gemaakt die op de zolder wordt getoond. Ik kan alvast een voorproefje geven. 
Zo en dan nu nog wat we meer gedaan hebben. Ach die was het eigenlijk wel. 
Morgen vieren we de verjaardag van Maxima die 50 jaar wordt en vooral van mijn broer die 67 wordt. 
Dinsdagmorgen gaan we koffiedrinken bij mevrouw Riepma die is kortgeleden 95 geworden. 
's middags heb ik een vergadering van de Fraeylemaborg. donderdag ga ik weer een bloemstuk maken voor een huwelijk en vrijdag gaan we onze 2e vaccinatie halen voor de Corona en dan zijn we hopelijk van het grote gevaar af. 
En dan doemen de Pinksterdagen op en mijn verjaardag. Maar daarover later meer. 
Nu sluit ik af met een leuk muziekstuk. 
Der Vogelfänger uit die Zauberflöte. 
Ik wens jullie een fijne week toe. 





















1 opmerking:

irene zei

Hoop dat je niet te veel last heb van die val, tot dinsdag.