zondag 9 mei 2021

Rustig

zondag 9 mei 2021

Rustig ja dat was het deze week. Het weer zat niet mee en dus hebben we veel in huis vertoefd. 

We zijn wel even met de auto naar de tulpen geweest, maar die stonden nog niet volledig in bloei. 


Maar onze auto en ik zelf zaten wel onder de modder en dat was weer een reden om de auto te wassen en de boel een goede beurt te geven. Ik wilde een foto maken van dichtbij en stond bijna tot over mijn schoenen in de modder en daar ging ik mee in de auto dus binnenin was het ook een beestenboel. Maar het is al weer opgelost. De komende week wordt het weer beter en dan wagen we weer een rit naar Drenthe om daar een route te rijden. 
De rest van de week wat in de tuin gewerkt tussen de buien door en af en toe in de serre gezeten te lezen of te rusten. 
Vandaag is het Moederdag en zouden we een maaltijd bestellen om op die manier Moederdag te vieren.
Maar we hebben ons bedacht en we gaan zelf koken. 
Aspergesoep volgens een oud recept en Asperges met krielaardappels en watergruwel of te wel Krentjebrij na. Alles zelf gemaakt. De Asperges worden niet omwikkeld met ham maar deze keer met zalm. Dit recept zag ik op Binnenste Buiten en wil ik uitproberen. 


Dit wordt ons driegangen menu voor vandaag Moederdag. 
Volgende week beloofd een mooi weer week te worden vooral groeizaam. Geen gesleep met de planten in verband met nachtvorst en normale temperaturen, zon en af en toe wat regen.
Woensdagochtend ga ik naar de borg om daar een bloemstuk te maken voor een huwelijk. 
Ik probeer een mooie Biedermeier te maken. 

Of het dit geworden is, laat ik de volgende week zien. 
Ik wens jullie een hele fijne week toe en geniet van alles. Moederdag en Hemelvaart tot volgende week. 
Ik sluit af met Beautiful Relaxing Hymnes met prachtige natuur beelden. 




Geen opmerkingen: