zaterdag 22 mei 2021

pinksteren

 zondag 23 mei 2021

Pinksteren en het is 10 jaar geleden dat ik gestopt ben met werken.

Zo nam ik afscheid. Had een Limo geregeld en daarmee ben ik vertrokken naar huis. Via Zuidlaren. 

Het was een hele ervaring. Vervolgens heb ik nog met een paar collegae lekker gegeten en daarmee mijn werkzame leven beëindigd.  Direct daarna is mijn moeder overleden en ik ben gelijk begonnen met mijn training voor de loop naar Santiago de Compostella.  Wat een geweldig jaar ben overal heen gelopen en heel wat kilometers in de benen gekregen. Vervolgens ben ik het jaar er op op 15 april vertrokken en rond deze tijd weer terug gekeerd van de pelgrimstocht. Heb er zo terugkijkend geen minuut spijt van gehad om te stoppen en als ik zo kijk naar de huidige tijd moet ik er niet aan denken dat ik nog werk. Het lijkt me helemaal niet meer leuk. Maar goed het zal de tijd zijn waarin je leeft en werkt en ik moet zeggen dat ik ook niet flexibel genoeg meer ben. 
Over flexibel gesproken. De val heeft me toch meer opgeleverd dan ik de vorige week verwachte. 
Ik vermoed dat er een rib gebroken is. Om dat zeker te weten ga ik dinsdagmorgen naar de huisarts. 
Heb even de internet dokter geraadpleegd en aan een gebroken rib doen ze toch niets. Moet vanzelf genezen. Maar het is wel een pijnlijke kwestie. 
Vooral bij hoesten en niezen is het haast niet uit te houden. 
Verder moet ik opletten of ik ook benauwd wordt en dat is niet het geval. 
Het koffie drinken bij mevrouw Riepma was weer gezellig. We hebben weer veel zaken besproken. 
Binnenkort komt ze onze kant op want ze wil graag onze tuin zien. 
Donderdag hebben we onze 2e vaccinatie gehaald en het was weer fantastisch geregeld. 
Om 8.30 uur vertrokken van huis en om 9.15 uur al weer thuis. Tot op heden geen enkele klacht. 
Hoop dat dit ook zo blijft en dat we beter gewapend zijn tegen dat vervelende Corona virus. 
De opbrengst van de zonnepanelen is geweldig. we hebben ze nu 4 weken en dat heeft al 731 kwh opgeleverd met een totaal bedrag van € 274,08 dat alles volgens de app van de zonnepanelen van onze energieleverancier ligt dat wel even anders en die schrijft steeds dat we onze maandelijkse termijnbedrag moeten verhogen. Maar ja zij weten niet dat we de volgende maand de gasmeter weg laten halen en nu veel meer leveren dan we gebruiken. We hebben de dure maanden achter de rug en nu komen hopelijk de zonnige dagen en leveren we heel veel terug.  Dus we wachten maar even rustig af hoe alles zich ontwikkeld. 
Zag trouwens een stukje op TV over een mevrouw die zonnepanelen had aangeschaft en die waren verkeerd aangesloten op de slimme meter met als gevolg dat ze alle opgewekte stroom moest betalen als zijnde geleverd. Nou dat is bij ons niet het geval. Hou nu dagelijks de stand van zaken bij dus kan ik straks de balans opmaken. 
Verder hebben we de installateur nog een keer bij de warmtepomp gehad. Die heeft de boel nog wat beter ingeregeld en dat geeft nog meer vertrouwen in de zaak dan we al hadden. 
Als we nu de warmwater kraan open draaien hebben we gelijk warm water en dat was niet het geval. 
Gisteren heb ik bruine bolletjes gebakken en dat wordt smullen met de pinksterdagen. Hoewel we samen hebben afgesproken ons te matigen omdat we anders uit onze voegen barsten. 
De komende week ga ik eerst dinsdag naar de huisarts om 9 uur om 9.30 een afspraak bij de kapper en om 19.30 een vergadering van de WAG. Als het mogelijk is ga ik er tussendoor wat in de tuin doen. Alles groeit nu als kool. We moeten nog wat bakken leeg halen want de tulpen zijn uitgebloeid en de violen worden er ook niet beter op. Dus daar komen ook zomerbloeiers in en zo sukkelen we wel door. 
Dan maken we ons op voor een paar dagen weg. Waar naar toe.....laat ik de volgende week wel weten. 
Dus op mijn verjaardag.......zijn we niet thuis. Tot volgende week. 
Ik sluit af met mooie natuuropnames en piano muziek Ansel Adams Wilderness. 

 







Geen opmerkingen: