zondag 25 april 2021

tevreden

 25 zondag april 2021 

Tevreden zijn we over de manier waarop de zonnepanelen zijn geïnstalleerd. De medewerkers van AP Solar waren netjes op tijd en tijdens hun werkzaamheden keurig en het werk is ook keurig afgeleverd. 

Ze zijn op dinsdag rond 12 uur weer vertrokken en alles werkte. We hebben gelijk een paar zonnige dagen gehad met resultaten van ongeveer 50 kwh per dag. Dit mag hem helpen om alles op nul te krijgen. 


Op de bovenste drie foto's was het nog niet volledig afgebouwd maar het draaide al wel. Onze ELEKTRICITEITSCENTRALE.
Nu in juni nog de gasmeter en leiding weg dat bespaart ook weer 20 euro per maand. 

Ik ga het nu bijhouden hoe het allemaal werkt en wat er gebeurt. Want wat we nu extra opleveren zal in de winter nodig zijn om het op nul te houden. 

De koper van de oude panelen was gisteren ook mooi volgens afspraak en binnen 1,5 uur hadden we alles opgeladen en ging alles weer aan de rit. Toen begonnen om alles weer netjes en schoon te maken en om ongeveer 12 uur hadden we alles weer klaar. 

Alsof er niets gebeurt is.

Toen dinsdag alles werkte hebben we 's middags gerust. Woensdag ochtend kwam de inspecteur van de warmtepomp om te kijken of alles naar behoren was geïnstalleerd en dat bleek het geval te zijn. 

Het rapport gaat naar de installateur en die komt in de loop van de komende week nog een keer langs. 

Dan is dat ook weer geregeld. 


Woensdagmiddag zijn we naar het herinneringscentrum in Westerbork geweest. Het was heerlijk lopen daar in het bos en in het voormalige kamp aangekomen mochten we niet verder daar werden opnames gemaakt voor de dodenherdenking. Maar we hebben daar waar het mocht toch even rond gelopen en vervolgens langs de weg terug en alle spoorbielzen even bekeken waarop de data staan van een transport naar hoofdzakelijk Auschwitz om de drie vier dagen werden van hier 1000 mensen afgevoerd. 


We zijn in Auschwitz geweest en dan raakt het je nog meer. We gaan binnenkort terug naar Westerbork om aan de overkant van de weg het vervolg te lopen en het herinnering centrum zelf te bekijken als die weer open kan.

Verder zijn we weer in de tuin aan de slag geweest en hebben de dagelijkse dingen gedaan. 
En gerust. 
De komende week beloofd het ook nog mooi weer te worden om wat in de tuin te doen dus dat gaan we dat ook doen. 
Verder speelt steeds door mijn hoofd waar ik liep tijdens mijn wandeling door Spanje al weer 9 jaar geleden, maar dat vergeet ik nooit weer hoe ik samen met Marleen liep en wat we allemaal hebben beleefd. 
Op koningsdag liepen we en zag ik iets in het oranje moesten we toch even denken aan ons koningshuis.
Als je ooit in Santiago komt mag je dit niet missen. Het wierookvat de BOTAFUMEIRO. 
Heel indrukwekkend 


En natuurlijk het grote kruis waar je allerlei herinneringen achter kunt laten. Ik heb er wat schelpen en steentjes neergelegd en Marleen wat Zeeuwse zaken. 
Wat een belevenis. Of het gaat lukken weet ik niet maar ik ga een keer terug. Hoe ik zal het zien. 
Nu gaan we ons de komende week in het koningsdag feest storten. 
Dat worden oranje TOMPOEZEN van de echte bakker. En verder zien we wel wat we gaan doen. 
Ik wens jullie allemaal een hele fijne week toe en sluit af met een mooi stukje muziek van Chopin. 
Nocturne in C Sharp gespeeld door Jan Lisiechi
Hier kan ik zo tevreden bij weg dromen. 


   


Geen opmerkingen: