zondag 18 april 2021

overleden

 zondag 17 april 2022 1e paasdag

Dinsdag j.l. zijn we op bezoek geweest bij mevrouw Riepma het was reuze gezellig we hebben gepraat en ze zat al in haar rolstoel bij de voordeur ons op te wachten. Krijg ik woensdagmorgen een telefoontje dat ze is overleden. He wat een rare gewaarwording. 

We hadden het altijd zo gezellig. Gingen met elkaar uit een dagje. Zo ook hier zaten we gezellig in de keuken met elkaar te praten om een dagje op reis te gaan. Jantje, Enna en mevrouw Riepma er tussenin. 
Zo waren er veel momenten. 

Hier met elkaar in Bourtange. 
Ik koester deze herinneringen en hoop dat Jantje en Enna door blijven gaan met onze gezellige dagen en momenten en we nog vaak over Riepma zullen praten en mooie herinneringen op zullen halen. 
Ik ken haar ruim 40 jaar zij heeft me leren breien, haken en de macrame techniek bijgebracht. Ze is mijn leidinggevende geweest dat allemaal bij Dennenoord. Na haar pensionering zijn we elkaar gelukkig niet uit het oog verloren. 
Ik steek een kaarsje aan voor haar. 
Dinsdag gaan we naar de uitvaart. 
Woensdag kreeg Max 's middags een telefoontje van het ziekenhuis dat alles goed was en dat hij zijn medicijnen af mocht bouwen. 
Woensdagochtend heb ik de bloemen in de borg gedaan en vrijdag hebben we met een team de bloemstukken voor de 2e paasdag gemaakt. Het was een gezellig maar drukke dag en de resultaten mogen er zijn. 
Oordeel zelf maar, de volgende week laat ik zien hoe alles verwerkt is op het terrein.



Gistermiddag hebben we afscheid van mevrouw Riepma genomen en zijn daarna naar de borg geweest om daar nog iets te regelen voor de 2e paasdag. De bloemen water gegeven en de stukken even bijgewerkt. Alvast wat spullen gebracht voor de lunch die ik verzorg op de 2e paasdag. 
Straks gaan Max en ik naar Janneke in het verzorgingshuis en 's middags gaan we op bezoek bij Janny in Wagenborgen. Zo vliegt de week weer voorbij en zal mij deze week bij blijven even zo goed als de 15e april dat was de trouwdag van mijn ouders. Als ze nog geleefd hadden waren ze 72 jaar getrouwd geweest. Ook ben ik op de 15e 10 jaar geleden vertrokken naar Lourdes om te beginnen aan mijn Camino naar Santiago. Een moment om nooit te vergeten. Mijn collega's stonden op het station om mij uitgeleide te doen. Geweldig. 



En wat een onderneming en wat een ervaring. 
5 jaar geleden was ik aan het werk tijdens de fair en plotseling stond Marleen voor mijn neus. 
Hoi Bert ik wilde je verrassen, het is 5 jaar geleden dat we samen aan de Camino begonnen zijn. 
Het was een hele grote verrassing, net als het overlijdens bericht wat ik mocht ontvangen dat Marleen was overleden. We zijn vorig jaar nog even langs haar huis gereden om weer wat herinneringen op te halen. En zo gaat het in het leven. 
Het duurt maar even, dus geniet er van zolang het kan. 
Vandaag zijn onze overburen 42 jaar getrouwd, we zullen ze een fijne dag wensen. Ze gaan een leuke dag beleven met de kinderen volgens mij. Zal het niet opschrijven, want het moet een verrassing blijven. Ook is mijn oud collega Diny jarig. Die zal ik straks bellen en feliciteren. 
Zo moeten we toch alle gebeurtenissen even langs. 
Ik sluit af met de Messa da Requiem van Verdi. 






Geen opmerkingen: