zondag 18 april 2021

Energie

 zondag 18 april 2021

Energie daar draait veel om tegenwoordig. We zijn met elkaar energieverbruikers. We hebben heel veel apparatuur dat allemaal energie vraagt. Wij hebben een paar jaar geleden een verbouwing gedaan en in de woonkamer 12 stopcontacten aan laten brengen en soms is het zoeken waar nog een stopcontact over is. 

In de keuken zijn het er 8 en eigenlijk te weinig. 

In de computerruimte zitten er 2 en dat is veel te weinig. Het is daar allemaal houtje touwtje om de boek draaiende te houden. 

Het is daarom maar goed dat we morgen een nieuwe zonnepanelen installatie krijgen. Dan komen we denk ik goed uit wat betreft ons gebruik. 


De kapper heeft weer goed werk verricht en zo kon het schaap weer fris geknipt naar de volgende afspraak. En dat was donderdagmiddag naar Kardinge voor de Corona Prik. 

Wat was dat super geregeld. We mochten de ijsbaan oprijden met de auto en die daar parkeren. 

 Zo kwamen we aanrijden

Vervolgens konden we de auto parkeren waar normaal geschaatst wordt. 

En hier konden we even rusten een 15 minuten en dan weer vertrekken. 
Wat heel bijzonder was dat Max nog geen afspraak had en pas de komende week kon. 
Toen ik me melde vroegen ze Max wat hij kwam doen. Max zei ik wil even kijken hoe het gaat want ik ben de volgende week aan de beurt. Nou zei iemand dat kan nou ook hoor. 
Er kwam een arts bij en Max wist zijn bloedwaardes en klaar was kees een half uur later zaten we weer in de auto en hadden we beide de Corona Prik te pakken. De tweede krijgen we 21 mei om 9 uur. 
Max voelde zich 's avonds niet zo lekker en heeft een paar dagen een gevoelige arm gehad. 
Ik had nergens last van tot zaterdag toen voelde ik me niet helemaal top. Maar dat is inmiddels weer over. 
We hebben ook nog een mooie tocht met de auto gemaakt naar Ruinen, Echten en Hoogeveen. 
Plekken waar ik tijdens mijn werkzame leven bij Visio veel heb gewerkt. 
Het was mooi om te zien dat de wereld niet stil staat en er veel wordt ontwikkeld. 

De winkelstraat in Hoogeveen is op dit moment prachtig met die bloeiende Prunus. 
En ja Het huis te Echten staat en nog altijd prachtig bij. 
Is het nou geen plaatje. 
En zo ging ik vrijdagmorgen naar de Fraeylemaborg mijn huidige werkplek. 
En die ligt er ook altijd prachtig bij. Mij was gevraagd een bloemstuk te maken voor een trouwpartij. 
Ik heb een ontwerp gemaakt van twee ringen met twee champagne glazen en veel rode rozen. 
Dit is het resultaat. 
Ook nog maar een gemaakt voor de andere trouwtafel. 
Ik hoop dat het bruidspaar er ook van geniet. Ik heb er in ieder geval wel van genoten. 
Gisteren heb ik het waterornament verder vorm gegeven en daar ga ik de komende week verder mee.
Als de mannen van de zonnepanelen druk zijn op het dak ga ik werken in de tuin. Moet toch in de buurt blijven. Want de oude installatie is verkocht en die moet ik even schoonmaken. 
Vooral de tegels en de beugels zijn aardig begroeid met mos en dat moet er af. Dus dat wordt even flink aan de slag. 
Ze denken twee dagen bezig te zijn met 3 personen. Woensdagochtend komt er iemand van de fabrikant van de warmtepomp Vaillant om een inspectie uit te voeren en dan kan alles draaien en zullen we zien hoe het uitpakt. 
Ik laat jullie de volgende week de resultaten zien. 
Groetjes. 
Ik sluit deze keer af met kinderen voor kinderen met het lied. 
Energie. 


















Geen opmerkingen: