zondag 27 december 2020

gezellig



 zondag 27 december 2020

Gezellig ja dat was het ondanks de beperkingen. Is het niet links om dan maar rechtsom. 

Het bezoek aan het Ommelander ziekenhuis was zo geregeld en ik ben goed gekeurd. Wel heb ik het advies gekregen om mijn rechterwang een paar plekjes te gaan behandelen en daar begin ik na de jaarwisseling mee. Verder hoef ik niet terug te komen. 

Zo zijn we begonnen aan de tweede ronde van Knippertjes bakken en hebben we de voorbereidingen getroffen voor de kerst. Inkopen gedaan. om 7.15 uur stond ik in de Jumbo en kon lekker vrij winkelen. Was ook zo weer thuis. En dus weer lekker op tijd en met de verdere activiteiten aan de slag. 

We hebben veel Netflix gekeken want we zitten helemaal in de CROWN. 


Soms de telefoon er bij om achtergrond informatie. Maar wel heel leuk om te zien en ook interessant. 

donderdag zijn we met de auto op stap geweest naar Oude schans, Nieuwe Schans en Nieuw Statenzijl. 

Zo door het mooie Groninger land weer terug. 

Een luchtfoto van het Bronnenbad. Helemaal uitgestorven nu. 

Het was niet zo rustig als op deze foto. Er werd fors gespuid en er stond een fikse wind die ijzig koud was. Maar wat is het een mooi plekje. De vogel kijk hut is de enige in zijn soort buitendijks. We gaan er binnenkort weer heen om het nog beter te bekijken . 

Eerste Kerstdag hebben we eenvoudig gegeten en een flinke wandeling gemaakt. 

Tweede Kerstdag hebben we flink uitgepakt en kwamen Janny en Abel op bezoek. 

Uitgebreid gegeten en lekker bijgepraat. 

Vandaag gaan we de rolletjes bakken. 

Gisteravond het beslag gemaakt en straks aan de bak. 

Wellicht dat we nog weer een keer knippertjes gaan bakken want die zijn al weer bijna op. 

En we hebben nog meel voor Spekdikken dus die moeten ook nog weer gebakken en dan gaan we oliebollen bakken. 

Verder is deze week een verrassing wat we nog gaan doen. 

Het is ook afwachten wat er allemaal gaat gebeuren. Overal in het land is het al wat onrustig met vuurwerk en ik moet zeggen dat het hier af en toe ook behoorlijk te keer gaat. 

We zullen zien wat het oplevert. 

Morgen gaan Bea en ik eerst naar de borg om de kerstbomen af te tuigen. Dan is dat ook maar weer gebeurt. 


En zo vliegt de week weer voorbij en schrijf ik op 3 januari 2021 mijn eerste blog. 

Een hele goede jaarwisseling dat wens ik jullie toe. 

Ik sluit af met de Schone blauwe Donau Traditioneel een nummer die altijd wordt gespeelt tijdens het nieuwjaarsconcert ben toch wel heel benieuwd hoe dat dit keer zal verlopen. 


Geen opmerkingen: