zondag 13 december 2020

Spanning

Zondag 13 december 2020

Spanning ja dat geeft het. Waarvoor doen we het. Wij als vrijwilligers vragen ons dat af, maar o die mensen die een zaak hebben. Die er van moeten leven. 

Morgen komt het kabinet bijeen om te bespreken wat er moet gebeuren nu de cijfers weer oplopen. 

Gaat de boel dicht? Wij gaan door met het optuigen van de kerstbomen en het in kerstpracht zetten van de borg. We zijn al een stuk opgeschoten. Maar de komende week gaat het echt gebeuren en moet het volgens afspraak klaar zijn op vrijdag. 

De kerstmarkt gaat al niet door, dus zullen we het moeten hebben van de prachtige tentoonstelling van Maike en de versiering rond en in de borg. Op voorhand hebben we al extra veel lichtjes in de bomen gedaan. Mocht de borg dicht moeten dan lijkt het in ieder geval ook van de buitenkant feestelijk. 

Hierbij alvast een impressie. 










Het zou jammer zijn als de borg dicht ging. Maar ik zal proberen om toch te laten zien hoe alles vordert. De groene kamer is inmiddels al prachtig ingericht en de daagse kamer wordt schitterend, de keuken is klaar en de eetkamer vordert ook al aardig voor de kinderkamer hebben we leuke dingen bedacht. De grote zaal en de kleine zaal worden mooi enz. enz. het zijn er 16 kamers. Een heel werk, maar het wordt zeer op prijs gesteld. 

En de tentoonstelling van Maike is ook prachtig hierbij ook een paar foto's.



Ze schildert zo mooi de landschappen van Groningen. 

Maar voor ik me helemaal verlies aan de borg zal ik ook benoemen wat we de afgelopen week hebben gedaan. We hebben bezoek gehad en ik heb wel veel in de borg gewerkt. Woensdagmiddag de bloemen gedaan en de kerstverlichting, vrijdagmorgen was ik gastheer en heb ik weer alles ingesteld op tijd. 

Verder heb ik de administratie thuis weer wat op orde gemaakt de watermeterstanden doorgegeven de warmtepomp nader ingesteld, de maandelijkse betaling bijgesteld. Zaterdag ben ik bezig geweest om kerstgroen te verzamelen en hier en daar wat hulst geknipt. Vandaag ga ik verder met het maken van stukken. De komende week staat ook bijna geheel in het teken van de borg in kerstsfeer zetten. Maandagochtend ga ik naar Bea om daar werkzaamheden te verrichten Maandagmiddag gaan we op bezoek. dinsdag, woensdag donderdag en vrijdag aan de slag om alles in de borg klaar te krijgen. Tussendoor nog even de fietsen naar de fietsenmaker brengen voor een onderhoudsbeurt en dan is het weer tijd voor mijn volgende blog. Dit is dan ook het einde aan deze. 

Ik sluit af met een lied voor advent.


Nun komm, der heiden heiland  

Geen opmerkingen: